Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

Jeg synes veiene skal forfalle mer, jeg vil ha flere utlendinger hit, jeg vil betale mer i skatter og avgifter, jeg vil avkristne norge, jeg vil ha dårligere politi, mere kriminalitet......Tror kansje det er best å stemme FRP, fremfor å stemme på noen som har skakkjørt oss så godt....

Så stemmer mange nok FRP, vil de regjere alene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer nok FRP for jeg synst de bør få prøve seg og vise hvordan de greier og styre landet ! :)

Synst det blir feil og si at de kjører landet i grøfta uten at de har fått vist hvordan deres politikk fungerer engang! :x

Ps: Godt valg og stem det du selv vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes veiene skal forfalle mer, jeg vil ha flere utlendinger hit, jeg vil betale mer i skatter og avgifter, jeg vil avkristne norge, jeg vil ha dårligere politi, mere kriminalitet......Tror kansje det er best å stemme FRP, fremfor å stemme på noen som har skakkjørt oss så godt....

Så stemmer mange nok FRP, vil de regjere alene. :)

Ja, det er ganske utrolig å se alle som later til å ikke bry seg et fnatt om dette... men det er vel Ola og Kari i et nøtteskall..

Som jeg tidligere har sagt, vil det blir temmelig vanskelig å tråle seg gjennom det AP infiserte byråkratimakkverket, så noen revolusjon over natta blir umulig. På godt og vondt..

Er rundt 70% enig med FRP, men det er mange viktige ting jeg er helt enige i også, og da får de mindre viktige glatt vike for de 'store linjene' i samfunnet.

AP og resten av sykestua kan bare skylde seg selv, og ingen andre.. Dumt de ikke skjønner det før de har plassert Norge i en ny økonomisk krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er positiv til privatisering o.l, det blir noe lignende USA.

USA? verdens dårligste moderne helsetjeneste, elendig økonomi, privat aktører som har kjøpt og betalt for kongresen og senatet.

Ett land som har kjørt sitt eget landbruk ubrukelig og må kjøpe mat fra hele verden for og forsyne seg..

b9pgp1fm26xwwlgc5k07.jpg

Ja; USA er jo et drømmeland så lenge du er frisk, utdannet med jobb og helseforsikringen er i orden. Snakket litt med folk og stoppet opp og så litt ved noen store gårder når jeg kjørte rundt der i sommer. Hvis folk lever i den tro at jordbærplukkerene her i Norge lever under dårlige forhold så anbefaler jeg å ta en tur over der og snakk med noen som jobber på gårdene der borte. Mange har 2-4 jobber og sliter seg helt ut i jakten på den amerikanske drømmen, og det hele året.

Men de som klarer det blir i større grad akseptert slik jeg ser det, siden det blir stilt tøffe krav til innvandrerene. Her i Norge hjelper det jo lite at en invandrer jobber seg opp og lykkes. Han blir jo nærmest uglesett alikevel og ikke akseptert som en likeverdig borger, årsaken er etter min mening at vi gir dem skje (som de fleste bruker flittig) istedet for en liten spade, som det nevnes lengre opp. Så er spørsmålet hvor mange er det egentlig som lykkes der borte?

Jeg har lest de fleste partiprogrammene i Norge, ikke skrytebrosjyrene, men selve programmet. Kanskje flere burde gjøre det? Ikke for å kritisere, men leser man gjennom det som skrives her får jeg et intrykk av at det er få som har gjort det.

For å gjøre forvirringen total så kan jeg jo avsløre at min drømme regjering er en en koalisjon av Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Høyre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det noe galt med hodet ditt.

He he :) Mulig det!

Jeg vil fortsette å drømme om å ta det beste fra disse tre partiprogrammene selv om du mener det er noe galt med mitt hode.

Du mener vel også da at det er enorme forskjeller i politikk hos Arbeidrpartiets høyrefløy, Senterpartiet og de mer raikale i Høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel også da at det er enorme forskjeller i politikk hos Arbeidrpartiets høyrefløy, Senterpartiet og de mer raikale i Høyre.

Det er akkurat hva det ikke er og derfor ønsker jeg meg en regjering bestående av Arbeiderpartiet og Høyre. Senterpartiet har fornuftige øyeblikk, men de er mer radikale nå enn for noen år siden og jeg tror derfor at de bør finne seg selv igjen før de sitter i en ny regjering. SV bør sendes på historiens skraphaug... i det partiet er det for mange bytullinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil nok stemme FRP, men det er kun i mangel på bedre alternativer. synes ikke så mye om deres planer for "amerikanisering" av norge. USA fungerer ikke.

FRP har en tendens til å bare lokke folk med ting som her og nå høres bra ut. (som nevnt tidligere; vei, bensinpris, alkohol på bensinstasjoner (!) etc.) men om det er good shit for norge over tid har jeg lite tro på.. men som sagt, hva annet fornuftig alternativ har man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å stemme FrP, men stemmer høyre fordi jeg føler FrP ikke har den kompetansen som trengs til å lede landet. Økonomi er viktig for meg og jeg tror Høyre sammen med AP er det beste alternativet i en regjering. Kort svar, gidder ikke skrive mer siden klokken er snart 4:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg et samarbeide mellom Høyre og Arbeiderpartiet... iallfall den "moderne" fraksjonen som inkluderer statsministeren og utenriksministeren. Det er liten forskjell på et pragmatisk Høyre og et vitalisert Arbeiderparti (altså et Arbeiderparti som er mer interessert i akademikere og funksjonærer enn tradisjonelle industriarbeidere (les: dagens industriarbeidere, ufaglærte og lavtlønnede menn stemmer allikevel stort sett på Fremskrittspartiet). Høyre og Arbeiderpartiet kan danne en flertallsregjering sammen og støtte seg til stort sett samtlige andre partier når det er nødvendig. De uenighetene som finnes mellom Arbeiderpartiet og Høyre er minimale og ikke viktige i et større perspektiv. Tenk nytt og tenk fremover er min oppfordring til Jens og Erna. Selv stemmer jeg Høyre.

Det er åpenbart flere som har kommet frem til at Arbeiderpartiet og Høyre burde danne regjering sammen (mrk. datoen for kommentaren)... :wink:

http://e24.no/kommentar/spaltister/hann ... 231188.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke overrasket over at flertallet her stemmer FRP, men som jeg skrev lengre opp så mistenker jeg de fleste for å stemme etter enkeltsaker og ikke den enhetlige politikken og de store linjene (les;partiprogrammet).

La meg ta et lite eksempel. (min ydmyke oppfatning som selvsakt kan være feil)

FRP er jo partiet for folk flest sier de, og la oss si at det er folk flest som er her inne på forumet.

FRP er for en vridning mot lokale og en "inviduell" forhandling av lønn, og mot økt innsyn for tillitsvalgte. De forsvarer da heller ikke landsdekkende tariffavtaler og sentral lønnsdannelse.

Så kan vi selvsakt være enige om alt det negative med LO som samarbeidet med AP, kameraderi osv. men at arbeidstaker under kategorien "folk flest" hadde hatt samme lønns og arbeidsvilkår uten LO og andre fagforbund betviler jeg sterkt.

Så får dere spørre dere selv om dere er så unike og uerstattelige på deres arbeidsplass at dere selv kan forhandle dere frem til bedre lønn og arbeidsvilkår, uten tvangsmidler. For jeg regner med alle her inne vet hvordan FRP stiller seg til streikeretten.

Jeg er langt fra noen ekspert på dette området, men jeg har sittet som tillitsvalgt i et relativt stort selskap herunder også som hovedtillitsvalgt en kort stund. Jeg vet ihvertfall litt om lokale lønnsforhandlinger uten streikerett!

Javel så vil nok en slik dreining av politikken føre til at enkelte flinke og unike får så det holder, men at dette ganger "folk flest" er utenfor hva jeg kan skjønne. Hva vil en økt arbeidsinvandring og arbeidsledighet føre til i ett slikt system?

Det er klart at også jeg i svake stunder skriker ut at jeg vil stemme FRP i ren protest, da gjerne knyttet opp i mot enkeltsaker. De har mange flinke og sympatiske medarbeidere som sier mye fornuftig. For min del blir likevel det faktum at FRP er et parti ytterst på høyresiden gjøre at de alikevel ikke vil få min stemme ved dette valget.

Tror mange av dere som stemmer FRP ville ha kommet lengre med å stemme Høyre, slik det politiske landskapet ser ut nå. En sentrum høyre regjering ville bringe politikken i retning av deres synspunkter. Selv et FRP i regjering alene må forholde seg til "all makt i denne sal", og så vidt jeg har lest meg til er det over 50% av norges befolkning som sier de aldri vil komme til å stemme FRP under noen omstendighet.

Kunne gjerne skrevet noen sider om baksiden av privatisering og anbud også.....der man etter min mening lett kan regulere bort medaljens baksiden, noe som igjen gjør at jeg mener Høyre er et bedre valg enn FRP.

Så har vi jo odelsloven, bo og driveplikten som heimkokt beskriver lengre opp.

For ordens skyld kan jeg jo nevne at jeg hverken er medlem i LO eller stemmer Høyre eller på noen måte er aktiv innenfor politikk. Jeg er heller ikke noen FRP hater og deler deres synspunkter i mange enkeltsaker.

Min siste oppfordring er igjen at dere sender en mail eller tar kontakt med partiene som er, eller kan komme på stortinget og ber om å få tilsendt partiprogrammene. Les og gjør opp deres egen mening utifra den helhetlige politikken og ikke enkeltsaker som en viss Mulla ol.

Kanskje havner dere alikevel på FRP eller kanskje går dere over til Høyre eller et annet parti som Venstre, Ap eller Senterpartiet.

Hvem vet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sr7bq9ozrh5q57luckb0.jpg

Jeg syns dette er et trist syn.. Men kan vel ikke si jeg er overrasket jeg heller.

Selv kommer jeg til å stemme Arbeiderpartiet i år også. Er forøvrig enig med Fredrik i at Høyre ville være den beste samarbeidspartner for AP, men er redd det er litt for mange kameler som må slukes fra begge parter for at et slik samarbeid skal komme i stand denne gang også.

Det er også litt interressant at majoriteten av dem som skriver at de skal stemme FRP i denne tråden enten begrunner det med at "Det er på tide de får prøve seg" eller at "Nå er det på tide med noe nytt!"

De som kommer med saklige argumenter for sine synspunkter er ofte dem som har tenkt å stemme på andre partier. Jeg mener ikke å tråkke noen på tærne med dette utsagnet, men som nevnt tidligere så er det veldig lett å henge seg opp i enkeltsaker, og glemme helheten. Jeg er på ingen måte enig i ALT av Arbeiderpartiets politikk jeg heller, men jeg vil heller ikke se meg blind på enkeltsaker som bil- og veiavgifter. (Selv om jeg langt på vei lever både av og for bil.. :wink: )

Selv la jeg min politiker-"karriere" på hylla for 12 år siden, og siden den gang har jeg ikke fulgt nok med i samfunnsdebatten til å komme med noen lange og slagkraftige argumenter i diskusjonen. Men jeg vet iallfall èn ting, og det er at å styre Norge krever FORNUFT og forstand! Og den fornuften føler jeg meg rimelig trygg på at Jens Stoltenberg sitter inne med.

Godt valg folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...