Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

Selv så er jeg veldig usikker på hvem jeg skal gå for. Har ikke noe tro på at det vil bli noe bedre uansett hvem som sitter å styrer egentlig, men jeg håper for guds skyld at vi får bort Arbeiderpartiet. mistet all tiltro til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At APs velgere er nesten like kritiske til innvandring som FrPs velgere, er vel en meget uriktig påstand!?

Jeg tror faktisk ikke det... dette er en av kamelene Arbeiderpartiet må sluke for å holde regjeringen samlet (les: det er SV som serverer kamelen). I tillegg er Arbeiderpartiet splittet i saken. Den ene fraksjonen består av de "moderne" sosialdemokratene som har en universitetsutdannelse... disse er alt overveiende liberale i innvandringsspørsmålet og sympatiserer med SV på dette området. De "tradisjonelle" sosialdemokratene som ikke har en lang akademisk utdannelse er derimot jevnt over negative i innvandringsspørsmålet og sympatiserer med Fremskrittspartet på dette området. Tilsvarende fraksjoner finnes også i Høyre og Senterpartiet. Det er verdt å merke seg at det finnes mange tidligere "tradisjonelle" sosialdemokrater i Fremskrittspartiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant tråd.

Jeg har stemt på Ap'ene, Høyre og FRP.

Ettersom man blir litt eldre, ser materiallet ifra FRP farlig, tynt og kortsiktig ut, de trenger Høyre for å holde seg i ørene.

Men de aller fleste av oss er så dritt lei de "ansvarlige" AP'ene at vi stemmer i protest og de som de fleste av oss indentifiserer oss med, FRP.

Så enten ønsker jeg en Høyre/FRP regjering, evt AP'ene og Høyre.

Begge deler ser jeg for meg som en gruppe som kan gjøre ting mer moderne og mindre byråktratisk og tung.

Jeg spyr av ord som den norske modellen og verferdstaten, og partier som SV, rødt og KRF kan godt forbyes.

Venstre har noe ideologisk bra over seg, men Sponheim tar for stor plass.

I bunn og grunn er det bare å forby hele dritten, det er ikke mye "folket" som bestemmer uansett.

Det skulle vært en gjend som skulle samarbeide for å gjøre det beste for Norge og dens innbyggere, ikke pisse på hverandre for å holde varmen slik det nå er.

Det er en rekke store uløste problemer som ingen annen enn FRP tør ta tak i, Innvandring, kriminalitet, helse og omsorg er noen av de.

Vi har verdens dyreste helsevesen og skole, begge deler er latterlige dårlige.

Og stort sett, så føler jeg Norge med sosialistene i front, skaper tapere og sutrer hele tiden, og det begynner med skolen.

Ingen krav, ingen mål, ingen konkurranse, PATETISK!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha! Sjokkerende at FrP leder soleklart her inne! Tenk litt lenger enn bilen deres og bensinen dere fyller på da.

Har bodd i utlandet ett par år og etter det må jeg si jeg er glad for mye av avgiftsnivået her til lands når man ser hvor godt vi har det med lege, pensjon etc. Ikke at jeg ikke synes avgifter på bil er urimelig høy (og at det er latterlig å se på effekten av en bil og ikke bare utslippet) og at veien burde vært bedre, men FrP fører ikke til noe framgang. Det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må nesten smile litt av innlegget ditt... Du snakker som en typisk rødgrønn når du tror at FrP sin populæritet på bimmers kommer utelukkende av bensin- og bilavgifter.

Hva med at det er ingen andre partier som tør ta opp innvandringspolitikken, kriminalitetspolitikken og eldreomsorgen på et nivå som er fornuftig?

Alt skurer og går i dagens Norge, folk begynner bli drittlei av at ingenting SKJER snart! Iår forventes det 15000 asylsøkere til Norge, hittil i år har antallet asylsøkere steget med 120 prosent! Integreringen er mildt sagt feilslått i tillegg.

Dere sier FrP har så mye "enkle løsninger" på alt, vel, ofte så er det ikke så mye som skal til for å få ting på stell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som tror FRP velgere et tomtenkte idioter virker det som... som ikke tenker lengre enn bensin og alkohol.

Jeg nevnte i et innlegg for 6-8 mnd tilbake at det finnes 2 typer FRP'ere. De som vil ha billig brennvin og flesk, og de som er DRIT LEI av å se Norges ressurser og potensiale gå i dass i hendene på handlingsLAMMEDE "politikere".

Dessverre er førstnevnte type velgere med på å dra ned inntrykket hos den andre delen av FRP'ere.

Det verste av alt er at det kun er KRF som fikk gjort noe som helst under siste regjeringsperiode... (les: Dagfinn Høybråten).

Resten av gjengen gjorde bare strømmen dyrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig ordne opp i kriminaliteten/livs oppholde til invandrene som er her i norge i steden for å bare fylle på enda flere,hjelper jo ingen ting...

Å tror nok flere her inne stemmer Frp ikke bare på grunn av bensin,men du får jo tro hva du vil selv om det er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er en heller variert gruppe mennesker som stemmer på Fremskrittspartiet. Det er liten tvil om at partiet fanger opp folk som kanskje ikke har de mest avanserte betrakningene på den verden vi lever i, men det er heller ingen tvil om at partiet fanger opp de mest pragmatiske og effektive av oss. Enkle løsninger på mangt og meget... tja... noen ganger kan en løsning være for vanskelig også. Fremskrittspartiet har igjennom de siste 25 årene absolutt vært med på å vitalisere norsk politikk med praktiske løsninger på utfordringer de andre partiene ikke har kunnet finne ut av å løse. Det er noe i påstanden om at de andre partiene (spesielt Arbeiderpartiet og Høyre) kopierer FrP´s forslag... bare 5-10 år senere.

Jeg stemmer allikevel ikke FrP og det gjør jeg ikke fordi jeg mener at partiet totalt sett er uegnet til å lede landet. De har f.eks ikke nok folk med lang nok politisk fartstid som kan bekle ministerposter og spesielt statsministerkandidaten oppfatter jeg som for lett til å være landets politiske leder. Partiet har heller ikke det politiske nettverket som er nødvendig for å kunne lede landet effektivt... motsetningene til f.eks fagforeningene og de store organisasjonene er for store. Alternativet er dermed en koalisjonsregjering med Høyre og det vet jeg faktisk ikke om jeg ønsker som alt overveiende Høyremann. Høyre har politisk for mye å tape på å gå i regjering sammen med FrP.

I Danmark, som har et politisk landskap som minner om det norske, har de en borgerlig koalisjonsregjering mellom de konservative og Venstre. De konservative kan sammenlignes med den mest konservative delen av Høyre, mens Venstre kan sammenlignes med et Høyre "light". I den praktiske politikken må de imidlertid støtte seg til det danske folkepartiet for å få flertall i Folketinget (danskenes Storting) og dette partiet minner på mange måter om Fremskrittspartiet... bare enda mer kritiske til innvandring. Resultatet smaker mindre godt... for å si det forsiktig... og det sier jeg som Høyremann. Politikken kan bli for mørkeblå også og det er ikke noe bedre enn mørkerødt.

Politisk konsensus og moderasjon er årsaken til den skandinaviske velstandsmodellen som i utgangspunktet omfatter alle. Jeg ønsker ingen dramatiske endringer på denne modellen iom. at den helt sikkert er verdens beste samfunnsmodell. Ergo ønsker jeg meg en regjering bestående av Arbeiderpartiet og Høyre med de andre partiene som støttepartier fra sak til sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...