Gå til innhold

Hvem har hatt "subframe disaster" på bilen sin?


2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vertfall reparert et slikt tilfelle - men ikke på min bil da. På en e36 325, 92-modell tror jeg det var. Har ikke sett andre tilfeller men var ganske ille på denne synes jeg. En del jobb. Sveisa inn m3 forsterkninger. Tror det kan være en god idè å gjøre det for de med motorsterke e36'er.

cwm5j6vpi0h9z33kno8n.jpg

lvk0wil7pot4k7niulua.jpg

qfk25kfy5r2yx9wdqs36.jpg

wuk93dkdnkgdxmgkp795.jpg

by7zaxpijs3leva72whv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt dette på min, tror telleren sto på 294.000 ett sted når jeg fant ut av det. fikk en opretter til å fikse dette så det skulle bli 100% og han laga noen egne forsterkninger og dette holder som bare det! :D dette ble gjort på en lørdags ettermiddag hehe, mitt tilfelle var også ganske alvorlig... store hull rundt boltene, men foringene mine var ikke spesielt slitte, så jeg tror dette bare er en stor svakhet på e36 og e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, dette er ikke så utbredt som mange tror. Som Øyvind sier, dere kjører gamle biler nå. Der de ofte har levd ett hardt liv i flere hundre tusen km. Selv de tidligste E46'ene begynner å bli gamle med mange km på rompa. BMW utbedret problemet på facelift modellene, så er veldig skjeldent at det forekommer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt usikker på om jeg har fått dette på min bil.. rompa svinger VELDIG mye når jeg svinger og jeg opplever bilen som meget ustabil..

sendte mail til teknisk ansvarlig for BMW norge og han hevdet at dette subframe problemet ble utbedret i feb 2000, og at min var prod i mars 2000.. slik at min bil da ikke gikk under...

men jeg ser mange som har pre face e46 som har fått problemet og at noen hevder det ikke ble løst før på faceliftene...hvordcan sjekker jeg om jeg har fått dette problemet?

Eventuelt noen som kan hjelpe? pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen din svinger masse med rompa og er ustabil har nok fint lite med "subframe disaster" og gjøre. Er nok heller slitne foringer eller skjev hjulstilling som er ditt problem. en 318 med automat er heller ikke truende til å klare det heller.

Så tror du bare kan ta det helt med ro, og ta bilen til nærmeste verksted som kan se på foringene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...