Gå til innhold

Hvem har hatt "subframe disaster" på bilen sin?


2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått inntrykk av at dette er et mye større problem på E36 enn E46...

I tillegg til svakhet i karosseriet ruster jo mange E36 noe inni h.... under og er selvfølgelig en eldre bil.

Må få sjekka min egen skikkelig før garantien går ut. Har jo gått med senkesett og store hjul i årevis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt usikker på om jeg har fått dette på min bil.. rompa svinger VELDIG mye når jeg svinger og jeg opplever bilen som meget ustabil..

sendte mail til teknisk ansvarlig for BMW norge og han hevdet at dette subframe problemet ble utbedret i feb 2000, og at min var prod i mars 2000.. slik at min bil da ikke gikk under...

men jeg ser mange som har pre face e46 som har fått problemet og at noen hevder det ikke ble løst før på faceliftene...hvordcan sjekker jeg om jeg har fått dette problemet?

Eventuelt noen som kan hjelpe? pm :)

spenn litt i forkant av gummien på bakdekket.... hør etter lyder under "skjørtet" i bakkant... ustabil rompe er fort gåene svingarmsforinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Starter opp denne tråden igjen da jeg har funnet ut at jeg har fått dette problemet på bilen min :(

Det er da en '92 E36 325 Coupe som har gått 258000 km nå som jeg fant det ut, men det ser ut som det har vært sånn en stund.

Jeg kjøpte bilen i mai og har siden da hørt en knirkelyd fra bakstillinga når jeg kjører og at dekket tar oppi hjulbuen på høyesida hvis jeg svinger hardt, men jeg har bare trodd at dette kom av slitne foringer, dempere etc.

Men i dag da jeg var under bilen og kikket litt på bakstillinga fikk jeg se at det fremre traversopphenget på høyresiden har revet seg helt løst fra karroseriet og at det har begynt å sprekke rundt det bakre festet på venstresiden (sett bakfra).

Dette må jeg da få fikset for å unngå at det bare blir verre.

Selv har jeg ikke noe særlig erfaring med karroseriarbeid, så må nok få noen andre til å fikse det.

Er det noen her inne som har gjort dette før eller har litt peiling på karroseriarbeid og som har lyst til å tjene noen ekstra kroner?

Hadde satt stor pris på om noen ville hjelpe meg med dette problemet :)

Jeg har lest tidligere i tråden at man bør sveise inn M3-forsterkningsplater, er dette noe man kan få kjøpt løst?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme greia på gamlebilen min.. begge fremre festene hadde reve seg løs. er en litt kødd å få fiksa det.. må ned me tank og eksos. og spørs hvor gale det er på din bil så må du skjære hull i bagasjerommet for å nå tak i øvre festene til traversen.

M3 forsterkninger har de på GSbildeler. koster 400kr eller noe sånt. anbefaler å bytte de fire hovedforingene samtidig som du har ned traversen likevell. polyflex er tingen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme greia på gamlebilen min.. begge fremre festene hadde reve seg løs. er en litt kødd å få fiksa det.. må ned me tank og eksos. og spørs hvor gale det er på din bil så må du skjære hull i bagasjerommet for å nå tak i øvre festene til traversen.

M3 forsterkninger har de på GSbildeler. koster 400kr eller noe sånt. anbefaler å bytte de fire hovedforingene samtidig som du har ned traversen likevell. polyflex er tingen der.

Oki, skjønner at det er en ganske omfattende jobb å få ordnet det.

Gjorde du det selv på din bil? Hvor lang tid brukte du sånn ca?

Har prøvd å finne M3-forsterkningene på GS, men klarer ikke å finne dem.

Du har ikke en link du kunne sendt meg? :) Foringene vil nok bli byttet til powerflex når den først er nede ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=]

Oki, skjønner at det er en ganske omfattende jobb å få ordnet det.

Gjorde du det selv på din bil? Hvor lang tid brukte du sånn ca?

Har prøvd å finne M3-forsterkningene på GS, men klarer ikke å finne dem.

Du har ikke en link du kunne sendt meg? :) Foringene vil nok bli byttet til powerflex når den først er nede ja ;)

Denne reparasjonen er ganske omfattende og krever skikkelig ekspertise hvis det skal gjøres ordentlig. De som har fått gjort dette på E46 på et autorisert verksted etter at garantien har gått ut har måttet betale minst 25-30000 kroner. Forøvrig vil belastningene på understelet bare bli større med Powerflex... jo stivere understelet er jo mer er belastningen på alle fester og foringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det du sier fredrik. men når du stiver opp alle hjørner av subfram'en blir det mindre "bevegelser" i selve skruene til hovedforingene og dermed mindre belastning/"jokking" på nedre del av karosserifestene, der det har en tendens til å begynne sprekkdannelser på e36 pga metalltretthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...