Gå til innhold

E30 4X4 1000 hk. Er det teknisk mulig å få det til?


Vegard Holum
 Share

Anbefalte innlegg

Men ville det vært mulig med en m20b25 som utgangspunkt, eller er motoren rett og slett for liten til å hente så mye ut av den? Som dere skjønner har jeg ikke mye peiling på overladding, men tanken er jo morsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel tatt ut såpass og mer? i m20. Men problemet blir utvilsomt driverket. Alt er mulig bare man har nok kr. Men måtte vel blitt en artig smørbrødliste av deler. Bakstillingen blir ikke noe problem da finns mange løsninger man kan kopiere der med lignende effekt. Girkassa tror jeg man måtte tatt fra noe annet Skyline GTR f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville det vært mulig med en m20b25 som utgangspunkt, eller er motoren rett og slett for liten til å hente så mye ut av den? Som dere skjønner har jeg ikke mye peiling på overladding, men tanken er jo morsom :)
Kan vel trekke motoren litt bakover, ganske vanlig løsning etter hvert har jeg sett. Trenger jo litt plass til radiator, IC og oljekjøler også.

Spesielt med tørrsump slipper man begrensningene med bunnpanna. VS sin M5 er rimelig flat i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bunnpanna på ix'n noe spesiell pågrunn av drivaksler til forhjulene da? Tror det kan by på vanskeligheter og bruke andre bunnpanner.

Hadde vært tøft med sprek ix da, tenkt tanken sjøl noen ganger. Noen som veit ca. hvor mye det orginale driververket tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bunnpanna på ix'n noe spesiell pågrunn av drivaksler til forhjulene da? Tror det kan by på vanskeligheter og bruke andre bunnpanner.

Hadde vært tøft med sprek ix da, tenkt tanken sjøl noen ganger. Noen som veit ca. hvor mye det orginale driververket tåler?

jeg har hørt rundt 300hk men er vel ikke særlig holdbart om man slurer hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...