Gå til innhold

Antispinnproblem på E39


DieselVegard
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg gir full gass blinker antispinnlampa som en gal (Nei, det er dessverre ikke på grunn av effekten :) ) Dette skjer i hastigheter over 60kmh ish og jeg merker at effekten blir borte, Om jeg fysisk skrur av antispinn, går bilen som normalt. Er dette standard-feil??

Byttet èn ABS-sensor(VF) for noen måneder siden, men den har fungert utmerket etter dette. Det kom helt plutselig.

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med at den ikke ville gire opp i 5. før jeg paserte 130-140, men når den først hadde lagt inn 5. kunne jeg godt slippe farten ned til 100 uten at den gira ned igjen.

På slutten ble det så ille at den ikke ville opp i 4. engang, uansett hvor fort jeg kjørte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn som det skal være det. Bilen "skjønner" at du kjører nedover, og når du da er nær bremsen girer den ned så den bremser på motoren. Jeg brukte litt tid på å venne meg til det, men nå bruker jeg det aktivt. Er greit med noen sånne småtriks for å få kassa til å gjøre som du vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lyste bare sporadisk men tullet mye med girene.

Ville ikke gire over til 4 og 5 ,kunne ta lang tid før den til slutt giret.

Men det var og VF som var røket å min så spørsmålet er har du fått den skikkelig på plass?

Ellers så leste jeg att girkassen får signal fra begge fremme så kanjse din høyre også tuller.

Uansett kjør diagnose da den vil fortelle vilken som gir feilmelding.

Jeg kjøpte carsoft og gjorde dette selv funket som ett skudd det.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...