Gå til innhold

Ny gjerrig 320d over nyttår


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

BMW kommer med en oppgradert 320d rett over nyttår. Forbruket stopper på 0,41 liter per mil.

http://www.dinside.no/821349/supergjerrig-bmw

For en sedan med manuell girkasse gjelder følgende data:

Den nye bilen vil ha 163 hestekrefter og CO2-tallet er forbedret fra 128 gram til 109 gram. Dreiemomentet er 360 newtonmeter fra 1.750 til 3.000 omdreininger. 0 til 100 går unna på 8,2 sekunder og toppfarten er 225 kilometer i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, lurer på om jeg befinner meg litt sånn midt i mellom de unge og de gamle her, med mine 32 år :wink:

Det er på din alder at man begynner å bli overbevist om at diesel ikke er tingen. Noen av oss skjønte dessverre ikke dette, mens andre skjønner det allerede før de tar lappen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lurer på om jeg befinner meg litt sånn midt i mellom de unge og de gamle her, med mine 32 år :wink:

Det er på din alder at man begynner å bli overbevist om at diesel ikke er tingen. Noen av oss skjønte dessverre ikke dette, mens andre skjønner det allerede før de tar lappen... :wink:

Jeg tror den turen du og Space hadde gjorde noe med deg Fredrik :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på din alder at man begynner å bli overbevist om at diesel ikke er tingen. Noen av oss skjønte dessverre ikke dette, mens andre skjønner det allerede før de tar lappen... :wink:

Sikkert derfor jeg har begynt å kikke litt på cab med besnsinmotor igjen!

Starten på en aldri så liten midtlivskrise!? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lurer på om jeg befinner meg litt sånn midt i mellom de unge og de gamle her, med mine 32 år :wink:

Det er på din alder at man begynner å bli overbevist om at diesel ikke er tingen. Noen av oss skjønte dessverre ikke dette, mens andre skjønner det allerede før de tar lappen... :wink:

Jeg tror den turen du og Space hadde gjorde noe med deg Fredrik :lol:

Hehehe... det tror jeg også... selvom jeg hadde en mistanke om at noe var på gang allerede før turen... :lol:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2amwsctp]

Sikkert derfor jeg har begynt å kikke litt på cab med besnsinmotor igjen!

Starten på en aldri så liten midtlivskrise!? :wink:

Hehe, er 32 selv... 30-årskrisa har slått til for fullt! :)

Hehehe... jeg må jo være ung i sindet iom at 30-årskrisen først kom da jeg hadde passert 40... 40-årskrisen har jeg ikke sett noe til... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på din alder at man begynner å bli overbevist om at diesel ikke er tingen. Noen av oss skjønte dessverre ikke dette, mens andre skjønner det allerede før de tar lappen... :wink:

Jeg skal fortelle dere hva som er tingen - bensinturbo! Da har man i pose og sekk - både bunndrag og turtall. :) Jeg er frelst, og gleder meg til BMW kommer med turbo på de mindre bensinmotorene, spesielt 2-literen.

Men for å holde litt til topic, det er ingen tvil om at co2-tallene i kombinasjon med performance på BMWs nyere dieseler imponerer stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... jeg må jo være ung i sindet iom at 30-årskrisen først kom da jeg hadde passert 40... 40-årskrisen har jeg ikke sett noe til... :lol:

Hallo..... du har jo blitt en ren bensinelsker! Det er 40 års krisen det :!:

Selv er jeg pasert 30 og elsker diesel, men gleder meg litt til 40 års krisen slik at jeg kan kjøpe meg en feit bensiner :wink:

Jeg skjønner forøvrig lite av dette, da jeg hadde rykende fersk lapp var Taunus, Granada og Manta akkurat på vei ut og blitt erstattet med E30 og Cossi biler samt 190E.

Når ble egentlig diesel ungdomsbiler? Må ha vært bortreist da!

Bra tall, men bilen er for liten. Hvordan blir tallene om motoren plaseres i en større bil? Eller blir 163hk for lite i en ny 5er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...