Gå til innhold

Ny gjerrig 320d over nyttår


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei tenkte jeg skulle bare hive meg med her. er 35 år gammel, har en 08 mod 120d e82, 177 hk 350 nm, går som faen den. 0-100 km/h 6,4 sek. :D

Det gjør den ikke! Har selv en 120d som er chippet til rett over 200hk og den går såvidt på 6,4 sek

Bilen min er chippet til ca 214 hk 420 nm men om dette er korekt tviler jeg på derfor skrev jeg 177. skal måle bilen på lørdag så da får jeg se.

Hadde jeg fått velge må jeg jo innrømmet at en 125i hadde falt bedre i smak en diselen, men koster en del mer.

120d har en del svakheter som litt kranglet girkasse og kort register.

men 177hk og rett rund 0,6 l/mil så føler jeg at jeg får i pose og sekk og et bundrag som ikke likner grisen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig hva en liten chip kan gjøre med en liten dieselmotor... snart må selv Bugatti Veyron passe seg. Jeg har litt problemer med alle disse utrolige historiene om dieselmotorer med mer enn imponerende ytelser. Den ene historien er mer fantastisk enn den andre, men vi kan ikke verifisere historiene... og da kan det nesten bli det samme for min del... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig hva en liten chip kan gjøre med en liten dieselmotor... snart må selv Bugatti Veyron passe seg. Jeg har litt problemer med alle disse utrolige historiene om dieselmotorer med mer enn imponerende ytelser. Den ene historien er mer fantastisk enn den andre, men vi kan ikke verifisere historiene... og da kan det nesten bli det samme for min del... :roll:

Jeg holder med deg i den, "nesten" ingen som kan vise til målte krefter FØR og ETTER chip, (og evt. filter og div "upgrades", som EGR by-pass osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo naturlig at det gir bedre resultat på biler med turbo, men det gjelder jo bensinturbo like mye som dieselturbo. 2.0TFSI-motoren i "konebilen" oppgis til 245hk med chip, 200hk originalt.

Bilen min er chippet til ca 214 hk 420 nm men om dette er korekt tviler jeg på derfor skrev jeg 177. skal måle bilen på lørdag så da får jeg se.

Moro at du skal måle den. Håper du legger ut resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst de bremset en E36 M3 til 233hk, så er det noe alvorlig feil med bilen. så enkelt er det :)

NIX

4l0juodxz8n5kld73qvg.jpg

Nix? Hva er det for ett tullete svar.

Visst bilen ga 233hk på bakhjulene, så er det noe galt med bilen. en 3.2 yter som regel rett over 300hk i motor, men skjeldent opp mot de oppgitte 321.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet av bremsepapiret du har lagt ut står det fly wheel tourqe og fly wheel power,da må jo tallene gjelde motor nm og hk.

Fikk opplyst av eierene av maskine at tallen som ble presenter var faktiske og på navet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay....

.\Teskje modus\

Sier ikke at dynoen ikke funker, men at det er noe galt med BILEN(M3'en), ikke dynoen som målte effekten.

En frisk e36 M3 3.2 ligger som tidligere nevnt rundt 300hk i motor, altså det mangler endel i den bilen som ble benket. Igjen, det er nok noe som feiler bilen. Km stand har liten innvirkning på effekten, sålenge bilen har blitt vedlikeholdt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...