Gå til innhold

Åpent luft-filter: Hvordan har du lagt opp?


Cise
 Share

Anbefalte innlegg

sånn som jeg har gjort det :-P hehe... nei da, men bare å skjerme det godt... se på gten, er bare ei metallplate der... det har nok ikke mye å si sålenge man kjører, kommer inn masse kald luft, og 320en bruker ikke så mye ;-) går nok ikke bedre heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. nei har vel ikke så veldig mye å si men fant en plass som de solgte et fint kit til 1500 ca + frakt.. dollaren er jo så lav nå så blir nok det kittet.. er på tide å byte ut de filteret jeg har nå uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke redd for at det skal komme vann opp i luftfilteret under fuktige værforhold da? Hadde hvertfall jeg vært, selv om det sikkert er litt større nedbørsmengder her i Bergen. Føler meg mer som en ubåtkaptein enn bilfører enkelte ganger :lol:.

(strøkent motorrom forresten)

Edit: slenger opp et bilde av hvordan det ser ut hos meg, siden det engang er det tråden handler om. Planer om å lage et custom heat-shield til filteret en eller annen gang, med kaldluftsinntak nede i fangeren:

j2lim55vizkjyt6t2d64.jpg:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har nok ikke mye å si sålenge man kjører, kommer inn masse kald luft, og 320en bruker ikke så mye ;-) går nok ikke bedre heller...

Nå har du jo endret på opplegget med filteret ditt, men jeg sjekket en gang da jeg hadde "vanlig" åpent filter. Kjørte litt hardt, før jeg åpnet panseret og kjente på filteret. Det var faktisk ganske så varmt! Hadde det kommet masse kald luft inn i dette ville det ikke vært så varmt som det var da. Heldigvis har jeg det ikke slik lengre nå, så er ikke så varmt lengre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke endret det noe mer nå ad|os, så beklager, der har du feil... byttet bare mellomrøret nedi der... ikke noe mer, så ser akkurat ut som på bildet ;-)

takk for Wazu :-)

sliter ikke noe med vann i filteret, da nettingen tar mye av det, og det som "renner" ned, treffer plata under og ikke filteret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke endret det noe mer nå ad|os, så beklager, der har du feil... byttet bare mellomrøret nedi der... ikke noe mer, så ser akkurat ut som på bildet ;-)

Mente i forhold til å ikke ha noen skjerming, evnt å ha filteret helt nede så det har fri tilgang på kald luft. Men du hadde jo den fine seilduken tidligere hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke endret det noe mer nå ad|os, så beklager, der har du feil... byttet bare mellomrøret nedi der... ikke noe mer, så ser akkurat ut som på bildet ;-)

Mente i forhold til å ikke ha noen skjerming, evnt å ha filteret helt nede så det har fri tilgang på kald luft. Men du hadde jo den fine seilduken tidligere hehe

funka bra den også... filteret var ikke varmt... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har Dave F kit du også ja :)

Har likt som det over her jeg og

Dette luftfilterkittet er faktisk banket til 12,8hk mer over orginal luftfilterboks i en 3.2L m3 e36 har sett samme forbedringer på 328i og.

Uten avskjerming er åpent luftfilter en vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...