Gå til innhold

Åtte av ti bryter fartsgrensa - ntb.no


Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Hun er så redd for å kjøre på noe og for å kjøre for fort, at hun fokuserer utelukkende framover, og på speedo.

Problemet med eksemplene dine er at du forutsetter at personene kun velger én ting å bry seg om - fartgrensen eller forholdene. Om føreren du beskriver ikke er kapabel til å gjøre begge disse to tingene, burde hun ikke befinne seg bak rattet. Da forsvarer ikke det at hun valgte fartsgrensen, hennes andre lovbrudd (at hun ikke selv kjørte etter forholdene, ikke var behjelpelig med forbikjøringer os.v.). Akkurat som ikke ditt lovbrudd (det å bryte fartsgrensen) ikke blir unnskyldt av at du var oppmerksom et øyeblikk før.

For å kjøre bil skal du i utgangspunktet vise at du mestrer en rekke ting. Blant disse tingene er det å være oppmerksom og det holde fartsgrensen. Har du for store avvik fra disse kravene, risikerer du å miste lappen.

Altså er ikke sjaføreren du beskriver noe bedre i trafikken kun fordi hun velger å følge fartsgrensen manisk, og jeg tror heller ingen vil påstå det. Poenget er imidlertid at det burde være mulig å følge disse grensene uten at det skal gå på beskostning av andre, nødvendige evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når fartsgrensene er så latterlige lave, så er det ikke rart folk bryter dem...

Heller 20 over enn 5 under! Hater disse latterlig dumme klovnene som sperrer folk...ta fra dem lappen på stedet!

Jeg ligger ca 15km over overalt, noe jeg syns er akseptabelt. Syns ikke andre det så bryr det meg overhode ingenting..

På en annen side er det greit å få luket ut verstingene som kjører gris med en gjennomsigen mazda 626 og som kjører forbi folk i yttersving og NESTEN kolliderer, som du som kjørte forbi meg i dag på e-18 sørlandet.. er slik det oppstår ulykker, når folk er så latterlig ræva til å kjøre og ikke har interesse for kjøring utenom det de må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bra innlegg hær :)

Hawkonn88: Dette må være et av de beste innleggene jeg har lest på en god stund :D

Sjelden jeg gidder lese slike lange innlegg men det gjorde jeg faktisk idag. Klart er jeg opptatt av denne type debatter også. Trodde kansje BreitBau og Fredrik kansje dukket opp i denne tråden men Hawkonn88 har nok gjort de målløse he he :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...