Gå til innhold

M52B20, hvilke girkasser passer?


Atluz
 Share

Anbefalte innlegg

Alle tiders, for antispinn er kjekk å ha på veiene mine om vintern :)

ZF kasse, forstår eg rett om det er originale manuelle girkasser på M52 og S50 motorer?

Naitsirk :

Du har altså gått for en diff med høyere utveksling og fått bedre aks. :)

Hvis eg skifter til en diff som er beregnet på en større motor enn min, vil ikkje den ha høyere utveksling da?

Ifølge LianLi vil eg få dårligere aks om eg skifter til en 323/325/328/3L og 3.2L vil eg få dårligere aks.

Er det bare mellomakslingen som blir påvirket av skiftet til manuell eller er det flere deler i drivverket som må byttes?

Håper ikkje eg er vanskelig, men eg lærer av å spørre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med ZF-kassene kan jeg ikke svare deg så godt på...

OKey, du har en utveksling på 3,45 på diffen din. Si du setter på 325 diffen som har 3,15 i utveksling så vil du få en langt dårligere aks men toppfarten vil øke betraktelig. Så med andre ord, vil ha bedre aks må du sette på en diff med utveksling høyere enn 3,45 :wink: Og det kan jo bli litt av en leiterunde siden det skal godt gjøres å finne diff med høyere utveksling enn 3,45 på e36 :P Hehe Så mitt tips, kjør med den diffen du har :wink:

Det ligger mange tråder om hva du trenger for å bygge om fra automat til manuell her på forumet.. bare søke litt det :)

Svinghjul,clutch,slavesylinder, pedalsett, girkasse, mellomaksel, giroverføring etc er ihvertfall ting du trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje å gå for en 2.8l kasse. Rett og slett for eg har sett flere av de til salgs enn 2l kassene. Finner eg en 2l kasse og mellomaksling til grei pris kommer eg til å gå for det, skal prøve å ikkje tukle for mye med bilen ettersom det er en individual :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...