Gå til innhold

Trimming: Nå kan DU bli tatt...


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

kommer sansyligvis en oppdatering iløpet av kvelden..pauls1 hadde nok ikke ment at det skulle bli så mye bråk om denne saken.

det meste av komunikasjon har vel gått over pm slik at denne saken hadde jo ikke trengt å være så vanskelig i det hele tatt.

vist man er så redd for navnet sitt som tmice tydeligvis er så kunne han jo bare ha skrevet 1stk epost så hadde vel saken vært ute av værden.

men tmice var ikke interisert i komunikasjon på epost han ville vist bare ringe. jeg er forsåvidt enig i at dette ikke hører hjemme på forumet men heller i konfliktråd eller i en rettsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jøss, skal si denne tråden tok av da.. ser også at det blir nevnt torpedoer og diverse. det har ikke jeg nevnt i allefall. jeg skal prøve og gjøre en lang historie kort.

i januar i år kjøpte jeg en bil av tmice. trengte bil fort, og i og med at han bodde langt unna valgte jeg og kjøpe bilen usett. turte og gjøre dette siden han hadde over 1600 inlegg her på bimmers og virket som en seriøs fyr. fikk beskrivelse av bilen og bilder pr pm.

burde jo ha skjønt at jeg ikke skulle kjøpt denne bilen da han allerede prøvde å loppe meg for et par lapper da han skulle sende bilen. jeg ringte fraktselskapet og fikk en pris på å få fraktet bilen nedover, ca 3990 skulle de ha. han ringte så, og fikk en pris som var en del høyere en min. jeg ringte tilbake nok en gang, og joda prisen jeg hadde fått var rett.

så etter litt om å men kom den "rustfrie" bilen. Bilen var skitten som fy innvendig, faktisk noe med det jævligste jeg har sett, i tilegg var de skittne sommerdekkene slengt rundt i bilen. jaja får vel leite frem vaskebøtta tenkter jeg.

kjørte så bilen til jobben fra hurtigruten og la merke til at det var en helvettes lyd fra bilen. sikkert effektanlegget tenker jeg. men har i senere tid funnet ut at det var innmaten i katalysatoren som var plukket ut. katlysator koster ca 10k på gs, så dette mener jeg burde vært opplyst om!

min bror går så over bilen mens jeg er på jobb, og sier at han finner rust over alt. hva faen tenker jeg, skulle kun være en liten rustflekk på dørkarmen?! tar meg så fri fra jobben for å se dette med egne øyne og blir for å si det mildt sjokkert.

går over bilen selv og ringer tmice etterpå for og høre hva han har tenkt og gjøre med dette. hans forslag er som følger :

-Han skal kjøpe en boks med "rustfjærner" og tektyl til meg, han skal også kanskje møte meg på acr til sommeren for og valse bort en stor bulk i den ene rustne hjulbuen. han skulle ringe meg senere når han har tenkt litt på det.

Da begynner det å ringe en bjelle for meg, denne karen må jo være komplett idiot. bestemmer meg for at Alt som kommer fra denne mannen skal jeg ha skriftelig! skriver dette til han på pm og sms. han bruker da "strutsemetoden" og stikker hue i sanden og satser på at dette går nok over av seg selv og svarer meg ikke mer. eller han prøvde og ringe meg et par ganger, men jeg svarer ikke, for jeg vil ha alt skriftelig.

legger så ut en tråd her på bimmers, da tar jo tmice helt av og truer gunnar med advokat og greier, gunnar velger forståelig nok å fjerne den tråden siden han ikke vil ha noe med saken og gjøre.

tmice har ikke skrevet noe på bimmers siden han solgte meg bilen. og da jeg så på fredagskvelden at han var tilbake hær, synes jeg det var toppen av frekkhet, og skrev et noget krass inlegg til han. der jeg blandt annet kalte han for en helvettes jævla svi..... (skal ikke bruke hele ordet så han ringer gunnar denne natten også)

Beklager at jeg har blandet inn bimmers.no og spesielt Gunnar i denne saken. men jeg ville bare advare dere mot å handle noe fra denne mannen!

legger ut en pm og bilder som dokumentasjon :

Hei.

Ser du har en 528 stv. for salg. Har du flere Bilder av bilen og interiøret?

Er det noen :

-lakkskader?

-bulker?

-rust?

-andre feil på bilen?

finnes det noe dokumentasjon på km stand? servicehefte?

Mvh

Paulsen

Hei, har mistet mitt 2 kamera på 1 år, så det er lite bilder, kan prøve å ta noen med mobilen.

Det er minimalt med lakkskader, en liten bulk på venstre bakdør, den er i overgangen til vinduet så den vises nesten ikke, Noen riper helt nederst på frontfangeren, ellers er ser det veldig bra ut.

Har gått over flere ganger å sett etter rust å det eneste jeg har funnet er en liten rustflekk på dør"karmen" på førerdøra, ikke noe på bakluke og de plassene det bruker å ruste på slikt biler, den er holdt meget godt.

Eid av 2 eldre menn fra Stavanger før meg, bilen er kjøpt hos Bavaria i Stavanger NY.

Skal ikke være noe feil på bilen som jeg kommer på, det eneste er at jeg får CD ERROR, men de her på bimmers mener det skal gå ant å ta ut spilleren å bare gjøre rene kontaktene mellom spiller og hovedenheten.

Servicehefte følger med, KM er garantert, har satt i NY motor på bilen, den andre gik toppen på pga at viskosekoblingen var gåen å bilen slo toppen skjev, jeg fikk rettet dette, å alt var i orden sa de, men jeg fikk bare kjørt noen KM, før den gikk varm igjen å toppen på nytt vart skeiv, da gikk det ikke å rette den, så da kjøpte jeg heller ny motor fra GS bildeler, men samme KM som bilen.

Dette har de all dokumentasjon på.

Hvis du trenger noe info kan du ringe meg på

908 50000

Jeg personlig vil si at denne bilen er STRØKEN til å være en 1997 modell.

Noe skjønnhetsfeil er der men langt unna hva som er på tilsvarende biler.

Jeg har hatt bilen i 2-3 år, å bilen har nesten ikke vært brukt på vinteren.

Har akkurat tatt bilen i bruk denne vinteren, rettere sagt i går, for jeg har skiftet vannpumpe og termostat.

Har en 330d som jeg har hatt tilgjengelig så derfor har jeg ikke hatt noe hast med å få bilen i orden.

Mvh

skjønner også at du ikke har brukt bilen på vinteren tmice, for den bilen har en alvorlig feil i bakstillinga, den vingler noe så sinnsykt med ræva på snøføre at den er direkte trafikkfarlig. trodde det skyltes de breie vinterhjulene. men etter å ha slitt ut 2 nye sommerdekk på kun noen få km mistenker jeg at det er noe annet.. men greit nok, driver og overhaler bakstillinga denne helgen så får vel orden på det vil jeg tro.

PS! skal du sette advokat på noen tmice må det være meg, og jeg ser frem til den dagen. da kan vi kanskje bli enige om hvor stor del av kjøpe summen jeg skal få refundert! og skulle du og din advokat ha noen motargumenter, så legg de gjærne ut her!!

bilder kommer, må hente de på en annen pc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin vending denne tråden har tatt... spent på å lese videre, for slik skal det jo ikke være... men hørt om å annulere et kjøp eller? enten så skal feilene utbedres, eller så kan salget heves!

edit: sett eller usett, så kan så kan du heve kjøpet! forbrukerrådets kontrakt der bilen "selges som den står, forevist og bla bla bla" gjelder uansett ikke i det lange løp... skader som man ikke kan se ved en vanlig visning, kan du kreve etterbetalt, eller feilene utbedret... å se under bilen er ikke normalt ved et bilsalg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor du ikke heva kjøpet rett etter at du hadde fått den?

Har du ikke 10dager angrefrist ved privat handel?

har du sett på kartet.. desuten kan man vel si at selger ikke virket veldig interisert i noen løsninger.. du ser jo lenger opp hva slags løsning som ble lagt frem fra hans side.

Er ikke så jævlig langt dette landet her så hvis det tok mere en 10dager sist du frakta en bil har du blitt lurt :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke partene ta denne saken utenfor bimmers når de allerede har påført Gunnar og hans familie så mye bry?

Jeg forstår at det skapes frustrasjon og at det er godt å få utløp for den, men veid opp mot hva den har påført tredjepart her, så synes jeg at denne diskusjonen kan flyttes til en annen arena så ingen flere blir involvert/skadelidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...