Gå til innhold

subber spiller 10x bedre med åpen luke


Anbefalte innlegg

har 2 stk MA audio subber i min e46, bygd kasse slik at subber er vendt bakover og reflex inn mot midtkonsoll bak (inn i coupen)

drives av en phoenix gold forsterker, husker ikke watt, men den er mer enn nok til og dra subbene. men det som er. er at når jeg åpner bagasjeluka dobles omtrent lyden inne i bilen,hva har dette seg av? og hvordan kan jeg få den lyden inn i bilen uten og åpne luka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassporten skal væra på same side som basselementa.

Du prater om midtkonsoll, er det skiluka du meiner?

Vend basselementa og porten inn mot skiluka. Lag kassen slik at det er tett imellom kassen og bagasjerom. Da blir all trøkket inn i skiluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt og greit at bassen spille rpå mere luft når du åpner luka. du opplever sikkert det samme om du åpner dører og eller vinduer.

Du har kansje sett at folk trykker imot dører og løuker på DB-drag konkuranser. Dette er nemlig for at de ikke skal kunne stjele noen få db extra og få bilen så tett som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Feil, problemet er at når man har 2stk subber, så trykker dem så mye luft, at den vil slå tilbake på subbene, d resulterer til at subbene ikke klarer å pumpe på trykk, så når du åpner luka di, så vil jo subbene få jobbe ordentlig,derav mere lyd, men d er riktig d at du må få bygget d slik at trykket går inn i bilen :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...