Gå til innhold

Hartge chip - Bløff (eller fikk jeg feilvare)???


ParamedicX5
 Share

Anbefalte innlegg

Hartge-tuning - mindre effekt !?

Som flere her sikkert har fått med har jeg hatt flere Hartge-chippete biler.

Jeg har langt fra vært imponert over hvordan bilene går med Hartge-chip.

- Spesielt da en orginal 325DA går bedre enn Hartge-chiptrimmet 330xd.

Ved ett besøk på ESS fikk jeg mine antagelser bekreftet.

Følgende har vært modifisert;

- økt moment på reversmomentstyring, men ikke fremover

(hva skal man med mere moment når man rygger????!!)

- Økt turbotrykk, men kun økt dieseltilførsel med 0.7%,- dvs teknisk umulig å få mere effekt av turbotrykket uten energi (diesel).

- Økt effekt kun mellom 2800 og 3400 rpm - Eh...?!?

For å sitere ESS: "Det ser ut som de bare har dratt i noen parametere, uten å vite hva det er".

I værste fall hadde min 330xd med 231 HK orginalt 5 til 9 HK mer, men kanskje var det heller redusert effekt, pga mye rare "justeringer".

Er Harte bare en overpriset bløff, eller selger de produkter som ikke er så kvalitetsikret at man vet hva man har fått når man reiser derfra ??? :evil:

Etter ett besøk på ESS, ble det iallefall en HELT annen bil - du verden for en maskin det nå er. 290 HK - 600 Nm og 4x4 !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge er jo en relativt seriøs bedrift innenfor tuning, så at dette gjelder for alt de gjør har jeg liten tro på.

Det kan være en feiltakelse eller lignende?

Nja, nå er det faktisk ikke Hartge selv som lager software, men de setter det bort.

Det er min andre Hartge-bil som går som en dass, så er ikke så sikker.

Uansett, hva har Hartge å vise til av resultater på bane med sine "modda" biler - NADA:-)

Det sier vel nok... Og når de tar over det dobbelte av ESS kan man jo lure. ESS har iallefall noe å vise til med det de har fått til.

I USA er ESS store,- ikke uten grunn.

Dessuten er ikke kjent navn, likestilt med bra produkter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hva som har skjedd i ditt tilfelle.. men jeg har kjørt flere hartge trimmede biler, og felles er at de absolutt leverer det de lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hva som har skjedd i ditt tilfelle.. men jeg har kjørt flere hartge trimmede biler, og felles er at de absolutt leverer det de lover.

Jeg ser den, men hva har man å stille opp med? Skal man bare gå til de og si " Jeg føler det ikke går så mye bedre!"

- Jeg gjorde det - fikk til svar, alt er lagt inn, så nå skal det være 272 HK.

Jeg klaget igjen og de nullstilte adapsjonen på girkassen, men det ble ikke mye bedre. Etter det hadde de ikke noe tilbud...

- En bremsetest før og etter ville nok gitt kunden mere trygghet for at man faktisk har fått det man har blitt lovet.

Jeg synes mere enn noen at dette bare er trist, for alt på bilen er Hartge, da hadde det vært kult om motorstyringen også var Hartge - og at det fungerte (dokumentert effekt etter tuning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...