Gå til innhold

Lmm gåen igjenn? Hjelp.....


thoslags
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.. Har no funne ut at eg har en eksos lekkasje i det fleksirøret før katalysatoren.. Det er nok en liten innvirkning til at bilen drar litt dårligare enn vanlig.. Den lekk ganske mykje so eg kjenner det godt inni bilen.. Men som dei fleste veit so blir ikkje fleksirøret levert som original del, so eg må bytte heile røret med kat.. Det vil koste 8000kr med arbeid!:0 Men ser dei selger fleksirør på biltema til volvo, men lure på om det vil gå an å bruke det.. Få noken til å sveise det til meg.. Er det noken med erfaringer? Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange typer fleksi-rør å få tak i. Er vel en kurant jobb for de fleste bilverksteder å sveise inn en ny fleksi-del. Blir jo litt arbeid i demontering og montering, men langt billigere enn ny katalysator ;-)

edit:

Eller så kan du jo benytte muligheten til å få lagd ett rør som erstatter den originale kat'en.. :D Det er for eks en jobb for svendsen eksos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte svendsen eksos.. Dei ville ikkje anbefale å sveise inn en ny fleksi.. Pga at katalysatoren trulig må byttast engang uansett.. So dei meinte at eg berre skulle bytte heile røret med kat.. Dei kunne heller ikke lage noke erstatningsrør for det har dei ikkje lov til, og det vil funke dårlig pga motoren skal ha en viss motstand i eksosen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kjøpte en brukt luftmassemåler som var gått litt over 120000km. Har køyrt med den i noken mnd no og det har fungert fint.På vei til bergen etter eg hadde stått på ferga so merka eg at bilen pluttselig begynte å dra dårlig, spesielt på lavt turtall, med dårlig gass respons. gGekk nesten ikkje å køyre forbi. Kjentes ut som lmm er gåen igjen. Har eg virkelig so uflaks, eller var det veldig dumt av meg å kjøpe brukt siden dei ryker såpass ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte og ofte.

Det som er at Luftfilter slipper inn for mye partikler og fett.

For alt jeg vet så kan du ha også en EGR feil, tett onding, defekt manifoil trykk føler, dieselpumpe, turbo. Kom deg en plass man kan les ut feilkode at man får en pekepinne var som kan var feil.

Men så har det sånn at en Lmm har en ca levetid på 100000-150000km vist man byttet luftfilter ofte og har bra ladding på dynamoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, min LMM har aldri vært byttet etter det jeg vet og regningene viser, og min har rulla 240000km. Går som ei velsmurt klokke, med litt rakling :)

Det skal faktisk ikke ha vært byttet noenting på min motor, ikke glødeplugger engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har originalt luftfilter, so det er ikkje problemet. Men egr ventilen kan godt vere dårlig, men har rensa egr ventilen sjølv og bilen har vore på service og fått nytt luftfilter og veivhusventilasjonsfilter. Kanskje eg skal blende egr når ny lmm er montert? Det er forresten en bi-lyd som kjem frå motorrommet når eg gjer gass, trur ikkje det er turbolyden eg høyrer. Poenget er at eg syns den lyden har blitt litt høgre i det siste

(eller kanskje eg først har lagt merke til lyden no?) Litt sånn radiostyrt billyd summing. Litt vanskelig lyd å forklare, den er ikkje høg men hørbar i bakgrunnen av motorlyden når eg gjer gass. Ka kan det vere, skal den vere der? Sammenlignet lyden med min søsters 320d. Den hadde mykje meir turbo uling men ikkje den summingen som er i min :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...