Gå til innhold

Lekkasje fra taklukedrenering, E39


dejavu
 Share

Anbefalte innlegg

Det var relativt greit å få ned tilstrekkelig av taktrekket,slik at jeg kunne se dreneringsslangen. Den hadde altså ikke falt av "tuten",men jeg tettet med silikon/lim og satte den ordentlig på plass. Prøvde først også å blåse gjennom den,noe som også gikk greit.

Og likevel. :twisted: Likevel så lekker det fortsatt vann fra samme området.Når en kikker inn under taktrekket og på det området hvor dreneringsslangen er festet, så kommer det vann ca. 2-3 cm til høyre fra der hvor tuten i taklukekonstruksjonen stikker ut. Jeg kan ikke se noe rust,eller hull,men åpenbart må det være noe et sted. Det er jo sammenfestinger i selve rammekonstruksjonen i dette området,og muligens kan det være noe lekkasje der. Eller kan det være at dritt likevel har samlet seg i dreneringsslangen,og at det renner for langsomt gjennom,for tilslutt å renne over... Personlig har jeg liten tro på det. Gjennomstrømning i den slangen er bra når jeg heller vann rett på,og det er jo tross alt ikke slike store mengder som kommer inn der i vanlig regnvær.

Noe av problemet er å komme til i området ved dreneringshullet. Har ikke lyst å begynne å skru i selve konstruksjonen,da får jeg den sikkert aldri på plass igjen.

Noen som har noen formening om hvor denne lekken kan komme fra? Det var en som skrev noe om andre "små huller" i et innlegg litt oppe her. Hvor sitter de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mnp75uou5ste6a7oq7c6.jpg

Det var en interressant tråd. Virker som om jeg har samme problem som den engelske karen. Det er noen sammenføyninger i taklukekassetten i dette området,som fra før (originalt?) er tettet med noe silikonlignende stoff. Kanhende er det denne silikonen som begynner å bli gammel,og som er årsak til lekkasjen? Nå skal jeg prøve å kline noe sikaflex over disse sammenføyningene. Men det er vanskelig å komme til akkurat ved dreneringshullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være tett der du har lagt silicone?

Trpdde heller ikke dette skulle ha noe å si, siden alt ligger i "kassetten". Det som jeg har sett på er at takluken er ute av justering, og at det renner vann over den sperrelisten, og inn mellom kassetten og taket. Mener det skal være en DIY på autopower.se om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være tett der du har lagt silicone?

Trpdde heller ikke dette skulle ha noe å si, siden alt ligger i "kassetten". Det som jeg har sett på er at takluken er ute av justering, og at det renner vann over den sperrelisten, og inn mellom kassetten og taket. Mener det skal være en DIY på autopower.se om dette.

Det skal være tett ja. Men det var ikke der hvor du ser silikon på bildet, hvor lekkasjen var. Det lekte gjennom den "stripen", eller sprekken, som også vises på bildet. Dette er jo plast,og av en eller annen grunn har det blitt en sprekk der. Pussige greier,stedet er jo ikke under belastning. Det er uaktuelt å demontere takluka,så jeg har klint silikon over den sprekken nå. Det burde gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...