Gå til innhold

er e39 en feilvare?


korny
 Share

Anbefalte innlegg

nytern er på hugget..det første man kan gjøre er å legge merke til hermetegnet om klima..

og nei, det er ikke noe å rope hurra for, men det er fremdeles ikke standard på alle e39. punktum.

og jo e39 ruster mer (i forhold til alder) enn e34.

dette er ikke jeg som snakker dritt om biler jeg ikke har hatt, dette er mine erfaringer med bilene... de strekker seg noe lenger enn kompiser og fattern..

e34 er ikke et alternativ her, men noen bør roe seg litt ned før man sier at e39 er det som skal frelse verden, som noen her holder på med. når man i tillegg har så lite greie på bil at man ikke vet hvor de egentlige tekniske fremsprangene ligger..så.. ja.. orker ikke mer en gang..

e39 er en bra bil. vær obs på rust i dører/panser/luke. vannlekk fra fuktsperrer er vanlig men enkelt å fikse..

Er jeg på hugget? :lol:

Kan du vise til dine erfaringer med E39? Jeg mener, du vet jo tydeligvis mer om modellen enn meg som faktisk eier en. :roll:

Jeg er møkklei av synsing og vås. Hvis du/dere har noe negativt å melde om E39, kom med referanser! Jeg og flere med meg driter en lang marsj i hva du måtte _mene_ om bilen. Kom med noe håndfast som viser at E39 er så mye værre enn sine eldre/yngre søsken, så skal jeg vurdere å ta deg seriøst.

Kan du ikke det.. Vel.. Ikke uttal deg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jævli til gnåling her da . Har hatt 2 E39 96 525 tds-01 530d .På tds var det litt men med en km på 300 så er det vel noe på alle biler . På min 530 d så var det bytting av bremser og dempere/foringer på 140 km synes ikke E39 skiller seg ut som en dårli bil , men ting som går rundt går sundt. Slitarsje står vel i stil med kjøremønsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lakkerer og lakker alt for karroseriverkstedet til bmw her nede i arendal.Min erfaring er at e39 ruster mere enn e34 med tanke på alder. e34 har MYE rust noen plasser, mens e39 ruster litt over "alt",vanskelig og sammenligne disse bilene er fra to forskjellige "epoker".... men begge er to meget gode biler karroserimessig, når man sammenligner med samtlige andre merker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 er en stor bil, med mye gammel teknologi. Den er ikke akkurat hypermoderne for å si det sånn.

Ta bakstillinga f. eks.

Hva skjer med å sette et kulelager nede ved spindelen, samt to bærearmer øverste med kule som ligger horisontalt ?

Jeg vil påstå at BMW regelrett har driti på draget når de har designet den bakstillinga :)

Mitt "synspunkt" på E39 modellen er at sålenge de holdes bra, kjøres normalt og slitedeler byttes ofte, så er det fantastiske biler.

Utrolig gode å kjøre, de fleste har godt med utstyr ( selvom radio på en navi-enhet er litt på jordet.. ) og pene i utseende.

Det er noe spesielt over en E39 som fanger meg hvertfall, i forhold til andre nyere BMWer og andre likedannede merker.

Men vi må nok se det i øynene, den blir nok aldri som en Volvo 240 ang. holdbarhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bakstillinga f. eks.

Hva skjer med å sette et kulelager nede ved spindelen, samt to bærearmer øverste med kule som ligger horisontalt ?

Jeg vil påstå at BMW regelrett har driti på draget når de har designet den bakstillinga :)

What? :lol:

Hva annet enn kuleledd skulle de brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg på hugget? :lol:

Jeg er møkklei av synsing og vås.

Sist jeg så etter var dette ett temmelig fritt forum hvor alle kan skrive hva de mener uansett om du liker hva de syns eller ikke :-s

Uansett om det er riktig eller galt synes jeg det kan være fornuftig å få frem hva folk synes i denne tråden. Selv om du har e39 er det ikke alltid ditt svar som er fasiten.

Er ellers enig i det som ble nevnt over her om at e34 har noen gjengangere som dører, karosset rundt bensinlokket og bagasjeromsluka. Min har såvidt litt på førerdøra, litt ved bensinlokket og har en flekk på bagasjeroms luka den også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ikke min e39 fasiten, greia er at jeg i det minste har en e39... Blir litt hissig når folk mener ditt og datt uten belegg.

Den ser jeg :)

Selv skal jeg være ærlig å si at jeg bare har kjørt e39 ett par ganger.

En eldre modell uten noe utstyr hvor jeg kan si jeg foretrekker min e34 og en nyere og ganske bra utstyrt en.

Den sistnevnte likte jeg veldig godt med blandt annet skinn stoler, m-tech understell og m-tech eksteriør pakke. Eieren av den var også meget fornøyd med den og hadde bare godt å si om den og hans forrige e39.

"Det skal alltid stå en bmw på gårdsplassen" har han sagt så e39'ene kan ikke ha skuffet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri tenke meg trådstarter mente at dette skulle bli en E39 vs. E34 tråd. Begge har jo sine "barnesykdommer", samt at det finnes variasjoner fra bil til bil der også. Dette går igjen på vedlikehold, hvordan de blir brukt osv.

Uansett er begge to veldig gode biler, så sant de er tatt godt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt forvirret jeg også på det der punktet hauken.

Vedlikeholdsutgifter må det jo bli noe av, fra ihvertfall 120000-140000 kjørte km på alle biler.

Om man da ikke regner med vanlig service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...