Gå til innhold

Webasto?


lynyrd
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å skru på varmeren. Men går jeg via Idrive får jeg ikke slått den på fordi det skjer absolutt ingenting når jeg trykker direct operation. Bruker jeg fjernkontroll skjer det heller ingenting. Bruker jeg tidsur det samme.

Så hvordan får jeg da gjort det når jeg ikke får aktivert noe som helst?

Virker som om bilen stenger den ute egentlig.

Du får vel opp flammesymbol eller noe?

Så lenge det er tent, vil den starte med en gang du putter kontakten i igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da får du prøve å trykke på fjernkontrollen rett før du drar ut kontakten, den prøver nok å starte selv om det ikke er noe symbol.Får ikke opp flammesymbol. Bare hvis jeg bruker timeren når den står å venter. Får ikke opp flammesymbol når jeg bruker fjernkontroll eller Idrive.

Hvis det ikke går, kan du kortslutte sort og brun ledning på styrestrømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere snakket med verksted som reparerer webasto ,han fortalte at det sitter bmw sit eget kretskort i disse og kan da ikke erstattes av webasto reservedel( pga can systemet på bmw),men jeg har kjøpt løs tenner og andre deler og reparert på en jeg hadde tidligere ,men som du skriver prøv reset først (hvis du finner rett sikring og framgangsmåte for din bil) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det sitter bmw sin egen styring på denne. Men det som er så rart er at teknikeren på bmw vet ikke noe om denne??? Har prøvd forskjellige sikringer, men har ikke hatt noe hell i å resette den enda. Den virket for et par dager siden sånn halvveis, det er fordi den ikke har vært brukt på lenge. Men de som jobber på bmw nekter for at det er noe sånt på webastoen. Å de er veldig kritiske til at de klarer å resette den???

De vil bare bytte hele greia uten å se på den engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på autopower.

Upphävning av störningsblockering

• Om du ändå väljer att inte utnyttja värmaren sommartid bör värmaren tas i

drift minst 1–2 gånger i månaden för att undvika att värmaren kan bli störningsblockerad.

Är värmaren försatt i blockeringsläget får man ingen som

helst reaktion när man försöker starta den.

Störningsblockeringen hävs genom följande åtgärd, se även den generella

bruksanvisningen.

1 Starta värmaren direkt från tiduret, fjärr- eller telefonstarten.

2 Tag sedan bort säkring F1, 20A.

3 Vänta minst 20 sekunder och sätt tillbaka säkringen F1, 20A.

4 Stäng av värmaren.

5 Vänta 1 minut och prova sedan att starta värmaren. Om värmaren inte startar,

kontakta din Webastoåterförsäljare för en mer utförlig felsökning eller

ring Webasto Support för information om närmaste serviceverkstad.

Edit: Sikring nr1 var visst den som er på ettermonterte Webasto.

Prøv sikring nr 47.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du holder til i Oslo distriktet, ta en tur innom KCL (Kolberg Caspari Lautom - Webasto importør) service avdeling på Ensjø (Ensjøvn. 5).

Eller ring 917 66 989. Hyggelige servicefolk som sikkert forteller deg hvor sikring sitter, eller hva du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke resatt greia, så har bestillt time på BMW. På telefonen hadde de nesten bestemt seg for at denne skal byttes. For hva som feilet den trodde de ikke de kunne finne ut av?????

Klarer ikke BMW må jeg vel dra en tur på cc å høre hva de kan gjøre... Må si jeg er mektig imponert over merkeverkstedets kompetanse..... NOT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke resatt greia, så har bestillt time på BMW. På telefonen hadde de nesten bestemt seg for at denne skal byttes. For hva som feilet den trodde de ikke de kunne finne ut av?????

Klarer ikke BMW må jeg vel dra en tur på cc å høre hva de kan gjøre... Må si jeg er mektig imponert over merkeverkstedets kompetanse..... NOT!

Da det var webastoproblemer på min 2002 530D, så bytta de også hele varmeren. Men for min del så var det helt ok, siden dette gikk på Fragus bruktbilgaranti. :)

Det virker ikke som de er så veldig interessert i å feilsøke og bytte deler på webasto nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bmw i et nøtteskall. På cc sier de at det sjelden er nødvendig å bytte hele varmere. Tror nok de verkstedene der er vant til folk som bare drar kortet sitt og ikke helt vet hva bmw driver med. For jeg merker at de lyver mye til meg når jeg spør dem tekniske spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke resatt greia, så har bestillt time på BMW. På telefonen hadde de nesten bestemt seg for at denne skal byttes. For hva som feilet den trodde de ikke de kunne finne ut av?????

Klarer ikke BMW må jeg vel dra en tur på cc å høre hva de kan gjøre... Må si jeg er mektig imponert over merkeverkstedets kompetanse..... NOT!

Da det var webastoproblemer på min 2002 530D, så bytta de også hele varmeren. Men for min del så var det helt ok, siden dette gikk på Fragus bruktbilgaranti. :)

Det virker ikke som de er så veldig interessert i å feilsøke og bytte deler på webasto nei.

Det er jo lettvindt å feilsøke når man hele tiden bare bytter dyre komponenter istedenfor å reparere dem. Min mor hadde fått til det samme tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...