Gå til innhold

Speilrefleks spørsmål . Trenger hjelp.


bmwkizn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Vet at denne tråden kansje ikke hører helt hjemme her. men virker som det er en del her inne på forumet som er flinke til og fotografere etc. jeg er inne på tanken etter å kjøpe et kurrant,men ikke alt for dyrt kamera. Da mest til å ta bilder av biler på treff etc :) Noen som har et tips om hvilket kamera som er helt greit? Sånn at jeg ikke kjøper noe humbug. Og hvilken linse som egner seg best for "bilbruk"?

Setter stor pris på tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke en teknisk person, og ønsket meg et kamera som tok bra bilder av seg selv uten at jeg måtte tukle mye med innstillinger. Nikon D40 med kit objektiv fåes kjøpt på finn.no brukt til rundt 2500 kr. og det kameraet hadde jeg før, skal ha det igjen (når du først har brukt speilrefleks blir alt av kompaktkameraer bare drit).

Du trenger ærlig talt ikke noe fancy i det hele tatt, folk flest blir kjempefornøyde med de fleste budget-speilrefleksene som Nikon, Canon og Olympus selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en teknisk person, og ønsket meg et kamera som tok bra bilder av seg selv uten at jeg måtte tukle mye med innstillinger. Nikon D40 med kit objektiv fåes kjøpt på finn.no brukt til rundt 2500 kr. og det kameraet hadde jeg før, skal ha det igjen (når du først har brukt speilrefleks blir alt av kompaktkameraer bare drit).

Du trenger ærlig talt ikke noe fancy i det hele tatt, folk flest blir kjempefornøyde med de fleste budget-speilrefleksene som Nikon, Canon og Olympus selger.

Ok da er det absolutt ikke så ille priser som jeg hadde forventet :)

Takker for tilbakemeldinger :) det er viktig for meg at det er relativt enkelt å bruke, da jeg ikke er noe ekspert på slike kamera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på grensen denne tråden...

Nikon D40 / D60 eller Canon EOS 1000D (samme som jeg har) / 350D / 450D er alle fine kameraer.

Jeg hadde 300D fra før med ekstra objektiver, så kjøpte 1000D.

Du ser bildene jeg har tatt med det på bildesiden min (se signaturen).

1000D er det billigste, men jeg sto med de forskjellige i hånda på fotovideo, sammenlignet tester osv på nettet, og fant ut at 450D ikke forsvarte prishoppet på noen måte. (Til mitt bruk)

Har til nå tatt ca 2700 bilder med det, og er fortsatt fornøyd!

Eksempelbilder:

3496292017_c7b484b7e2_b.jpg

super7s nydelige M

3878848107_f31095d184_b.jpg

Hagenisses fra "den tøffeste klubben" i farta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mange selger kun kamerahus, og at objektivet kommer i tillegg :) Tror den prisen du nevner kun har kamerahus. Kitene havner vel rett under 4000 kr.

Hmm. Det viste jeg ikke. Har NULL peiling på slike kamera..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":3c6pljql]1000D er det billigste, men jeg sto med de forskjellige i hånda på fotovideo, sammenlignet tester osv på nettet, og fant ut at 450D ikke forsvarte prishoppet på noen måte. (Til mitt bruk)

Hehe.. jeg vurderte det (i samråd med madammen selvfølgelig) motsatt vei da vi kjøpte kamera for et år siden. Vi kjøpte 1000D først, men bytta det i et 450D etter noen uker. Egentlig mest på grunn av skjermen og håndgrepet (gummibelagt på 450D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1z9e30ks]1000D er det billigste, men jeg sto med de forskjellige i hånda på fotovideo, sammenlignet tester osv på nettet, og fant ut at 450D ikke forsvarte prishoppet på noen måte. (Til mitt bruk)

Hehe.. jeg vurderte det (i samråd med madammen selvfølgelig) motsatt vei. ;) Vi kjøpte 1000D først, men bytta det i et 450D etter noen uker. Egentlig mest på grunn av skjermen og håndgrepet (gummibelagt på 450D).

Ok. Å prisen på 450D kom seg på? :) Er det ikke skjerm på 1000D??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg så på de 2 skjermene og prøveholdt begge, og fant ut at 1000D var bra nok :)

Jeg kjøpte mitt (kun huset) for 2700,- på fotovideo.no uka før jul. Ser de er dyrere nå, så mulig det var et tilbud eller no. Synes det var et godt kjøp til den prisen!

Det står gjerne spesifisert om det er "kun hus" eller "inkl. 17-55mm" f.eks.

Ser ut som du må ut med rett i underkant av 4000,- ja, + eventuell frakt.

I tillegg trenger du et 4GB SD-kort. (sdhc) Det pleier holde. Koster ikke stort på nett lenger.

Objektivet/linsen som følger med er faktisk ganske god.

Canon EOS1000D i prisguiden:

http://www.prisguide.no/product.php?productId=96980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Å prisen på 450D kom seg på? :) Er det ikke skjerm på 1000D??

Betalte 5195,- for et år siden, pluss veske og et par minnekort (rundt 6k totalt). Det er først nå de helt siste ukene at prisene har vært så lavt nede igjen, de har lenge ligget på 5495,- hos de rimeligste. Men nå har 500D begynt å presse prisene litt. Det er også et meget interessant kamera siden det har full-HD video, som faktisk fungerer ganske bra. Men du må vel legge på 1500-2000,- for å få det.

Og joda, 1000D har god skjerm, men den er 2.5" mens 450D har 3".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...