Gå til innhold

Speilrefleks spørsmål . Trenger hjelp.


bmwkizn
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. Å prisen på 450D kom seg på? :) Er det ikke skjerm på 1000D??

Betalte 5195,- for et år siden, pluss veske og et par minnekort (rundt 6k totalt). Det er først nå de helt siste ukene at prisene har vært så lavt nede igjen, de har lenge ligget på 5495,- hos de rimeligste. Men nå har 500D begynt å presse prisene litt. Det er også et meget interessant kamera siden det har full-HD video, som faktisk fungerer ganske bra. Men du må vel legge på 1500-2000,- for å få det.

Og joda, 1000D har god skjerm, men den er 2.5" mens 450D har 3".

Ok. Full HD video tror jeg ikke blir mye brukt av meg, så det trenger jeg nok ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du burde nok klare det.

Japanfoto har jeg sett har noen gode tilbud til tider, så kan være verd å titte innom. Bare husk prisene fra nett. SPESIELT på minnekort!

Og ikke la deg lure av "Ja, men dette er superraskt, blablabla" Jeg har det billigste jeg fant og kan fortsatt knipse serier på 4-5 bilder etter hverandre i serie (journalistmodus :) ) før det begynner å slite.

Ved kjøp av stativ, sjekk at det er litt robust og ikke ustødig og slarkete. Det kan gjerne ha vater, slik at du kan stille det inn helt vannrett uansett underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2y4d1cl9]Du burde nok klare det.

Japanfoto har jeg sett har noen gode tilbud til tider, så kan være verd å titte innom. Bare husk prisene fra nett. SPESIELT på minnekort!

Og ikke la deg lure av "Ja, men dette er superraskt, blablabla" Jeg har det billigste jeg fant og kan fortsatt knipse serier på 4-5 bilder etter hverandre i serie (journalistmodus :) ) før det begynner å slite.

Ved kjøp av stativ, sjekk at det er litt robust og ikke ustødig og slarkete. Det kan gjerne ha vater, slik at du kan stille det inn helt vannrett uansett underlag.

Ok jeg får dra rundt å se litt på div kamera og priser :) Så spør jeg nok om råd her igjen etter jeg har sett litt mere på de live :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6k ????? jeg har stativ og kamera til tilsammen 3500,- og som du kanskje har sett av bildene mine (og litt PS) så blir di mer enn bra nok for hvermansen mener nå jeg :)

stativ som koster 1000 + er bortkastet for en "amatør" og "hobbyfotograf" med mindre man skal stå på fjelltopper og ta bilder med fjernutløser osv..

4000,- burde holde i lange baner for ett kamera og ett stativ mener nå jeg..men har man råd såklart, og tror man greier å få mer valuta for pengene ved kjøp av dyrere utstyr (at interessen / viljen til å lære er der) så hvorfor ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6k ????? jeg har stativ og kamera til tilsammen 3500,- og som du kanskje har sett av bildene mine (og litt PS) så blir di mer enn bra nok for hvermansen mener nå jeg :)

stativ som koster 1000 + er bortkastet for en "amatør" og "hobbyfotograf" med mindre man skal stå på fjelltopper og ta bilder med fjernutløser osv..

4000,- burde holde i lange baner for ett kamera og ett stativ mener nå jeg..men har man råd såklart, og tror man greier å få mer valuta for pengene ved kjøp av dyrere utstyr (at interessen / viljen til å lære er der) så hvorfor ikke...

Jeg er jo absolutt 100% amatør så jeg er ikke ute etter det dyreste. Men heller ikke det billigste. Litt kvalitet må det jo være :) Får se hva jeg finner :) Bør være grei kvalitet å enkelt i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Canon Eos 450D :) tar veldig pene bilder ;) er det en funksjon på cameraet hvor man kan se hvor mange bilder som er tatt?

Jeg har sekvensiell tildeling av navn på bildene, og er på IMG_2519 nå fra jul (når jeg kjøpte det). Altså 2519 bilder.

Tok 7804 bilder med 300D'en min. Altså ca 1 krone bildet. (Kameraer var dyrere før gitt)

Med ixusen har jeg tatt 2697 bilder siden nyttår i fjor.

Kan det da sies jeg tar en del bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2xwddlj1]
Jeg kan også anbefale Canon Eos 450D :) tar veldig pene bilder ;) er det en funksjon på cameraet hvor man kan se hvor mange bilder som er tatt?

Jeg har sekvensiell tildeling av navn på bildene, og er på IMG_2519 nå fra jul (når jeg kjøpte det). Altså 2519 bilder.

Tok 7804 bilder med 300D'en min. Altså ca 1 krone bildet. (Kameraer var dyrere før gitt)

Med ixusen har jeg tatt 2697 bilder siden nyttår i fjor.

Kan det da sies jeg tar en del bilder?

Gjør du annet enn å knipse bilder om dagene dua? hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 450d i februar. Da kjøpte jeg med kitlinsen. Den er helt ok- men ikke mer enn et minimum for å få gode "nok" bilder. Den gangen betalte jeg rundt 5000kr på tilbud, og orket ikke å vente til det kom et tilsvarende godt tilbud på bare huset. I dag ville jeg valgt 400d, 1000d eller 450d om en annen, fordi jeg ikke bruker de tilleggene 450d har i forhold til de andre kameraene. Eneste er "liveview". at man kan se på skjermen hva linsen "ser". Praktisk hvis en ikke har mulighet til å se i linsen (er nødt til å time noe som skal forbi kameraet- eks en bil på bane etc.) Men jeg hadde nok valgt det billigste av 1000d og 400d i dag- og heller kjøpt en 70-200mm linse av mideum kvalitet, stativ og fjernutløser heller..

Du blir fort lei av den dårlige zoommuligheten som er i kit linsen, og at den tvinger opp lukkertiden for å få nok lys, noe som er veldig upraktisk for meg som ikke har stativ enda. For å unngå utbrente deler av bildet ved mye lys- kan du montere en type "solbrille" forran linsen. Bildene vil også bli bedre og mer "levende" med en bedre linse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler heller ikke og kjøpe kit linsen. kjøp kun kamera huset og f.eks en 18-200 linse, da er du litt mer fleksibel til og ta bilder av forskjellige ting, filter er også en fin ting, polariserings filter eller uv filter, disse beskytter også linsen for riper og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...