Gå til innhold

Mine biler :: Ny bil, E91 320i Lemans blå 8/11-18 side 11 ::


 Share

Anbefalte innlegg

Ja, V8'er er vanvittig morsomt. Spesielt morsomt er det jo hvis man peiler oljen, skifter lyspære eller liknende når folk kommer bort for å snakke og titte.. Kom også en jypling i en rød Audi A5 3,0TDi, han måtte desverre se seg frakjørt av den snart 12 år gamle BMW'en.. Jeg vet riktignok hvem eieren av A5'en er og han ble lang i maska.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med bilbytte ja Torbjørn. Høres meget morro ut dette....

Den er vel i bra strøken stand til sesong start tenker jeg.

Det er målsettingen det ja :wink: Spørs om det ikke blir en tur innom Scandicshine også for full shinings og forsegling.

Jobbes med en del småting nå, håper å få byttet instrumentet med check-control snart, pga pixelfeil, samt feil på hastighetsnåla. Og få byttet slitasjevarsler for skiver/klosser så blir det bra. :P Var et bra utgangspunkt så er bare "pussing" som skal til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden det er blitt noen oppdatering i denne tråden. Men men, ble brått singel i jula og ble derfor litt distansert start på ny-året. Men 535'n beholdes av meg og skal bli vår-klar så fort x'n har fått kjøpt seg annen bil. Har ikke fått gjort noe særlig med bilen etter at jeg tok den i innbytte. Skal komme i god stand i løpet av våren, skal bli strøken. Blir ikke noe avanserte oppgraderinger, annet enn slitasje osv. 535'n skal beholdes til den blir byttet ut til fordel for M3 eller M5 (lukter litt E39 M5 da). Våren og sommeren skal bli innholdsrik i form av masse turer til treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ja, V8'er er vanvittig morsomt. Spesielt morsomt er det jo hvis man peiler oljen, skifter lyspære eller liknende når folk kommer bort for å snakke og titte.. Kom også en jypling i en rød Audi A5 3,0TDi, han måtte desverre se seg frakjørt av den snart 12 år gamle BMW'en.. Jeg vet riktignok hvem eieren av A5'en er og han ble lang i maska.. :)

Stemmer virkelig det altså?

- A5 3,0 TDi, 0-100: 5,9 sek

- E39 535ia, 0-100: 7,4 (iflg Wiki)

jeg prøvekjørte A5 3,0 TDI da den var ny for noen år siden, og den virket seriøst rask. Har noe erfaring med E39 540ia, og det ere utvil.somt en rask bil, men jeg syns det høres litt rart ut at en 535ia er raskere enn en A5 3,0 TDI.

Høres litt ut som A5-eieren ikke helt vet hvordan man girer for max effekt (akselerasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil. Digger E39 sedan.

Ser forøvrig ut som bra planer.

Takker for det. Er tredje E39 på rad nå så digger E39 selv også :D

Hvilken chip gir 255hk / 355Nm på M62B35 og hva koster denne? :)

Chiptuning via OBDII med egen tuningboks, driver med dette på siden av hovedjobben, desverre hatt altfor lite tid til det så det har blitt nedprioritert. Tenkte at jeg skulle prøve det for å se om det ble noen vesentlig forskjell. Men prøver først å finne ut av hva som er forskjellen mellom 535 med 235hk/320nm (96-99mod) og 535 med 245hk (99-03) før jeg prøver en tuning. Ingen som vet om det er noe enkelt som ikke koster altfor mye som kan byttes ut for å hente disse. Men vi får se hva etterforskningen fører til [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt og flushe kassa selv? evt er dette en stor jobb?

Tenker på det samme selv, men blir vel ikke før til sommeren.

Meget pen 535. Liker fargen veldig bra, men velg noen andre felger til sommeren.

mvh

Morten

Har tenkt å flushe den selv ja og bytte filter. Om det er mye jobb kommer vel egentlig an hvor mye du kan selv, kan være litt knot å få koblet noe til aut.kassa for å få fylt etter olje. Har en kompis som har byttet selv på en E39 525tdsa og funker fint den, så får hjelp av han. Litt kjekt å få sjekket status på aut.kassa også.

Andre felger, tja usikker enda. Vet jo at denne ikke blir beholdt mere enn max 2 sesonger til og sommerdekkene er helt nye. Du får jo ikke sett felgene andre ganger enn når den står stille, ellers ser du bare baken 8) og hører V8-lyden forsvinne i horisonten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt og flushe kassa selv? evt er dette en stor jobb?

Tenker på det samme selv, men blir vel ikke før til sommeren.

Meget pen 535. Liker fargen veldig bra, men velg noen andre felger til sommeren.

mvh

Morten

Har tenkt å flushe den selv ja og bytte filter. Om det er mye jobb kommer vel egentlig an hvor mye du kan selv, kan være litt knot å få koblet noe til aut.kassa for å få fylt etter olje. Har en kompis som har byttet selv på en E39 525tdsa og funker fint den, så får hjelp av han. Litt kjekt å få sjekket status på aut.kassa også.

Andre felger, tja usikker enda. Vet jo at denne ikke blir beholdt mere enn max 2 sesonger til og sommerdekkene er helt nye. Du får jo ikke sett felgene andre ganger enn når den står stille, ellers ser du bare baken 8) og hører V8-lyden forsvinne i horisonten...

Ok, har aldri vært borti det før så er vel ikke noe jeg tør og gjøre på min med det første heller. Hvor mye vil evt verksted ta for slikt?

Felger kan jo evt kastes over på ny bil da og felg og dekk du har nå kan brukes til banekjøring/reserve osv.. Ja, v8 lyden er grom. Få på eismann eksos. Har det selv og det er å anbefale! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Torbjørn E39 changed the title to Mine biler :: Ny bil (audi denne gangen) side 10 ::

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...