Gå til innhold

Mine biler :: Ny bil, E91 320i Lemans blå 8/11-18 side 11 ::


 Share

Anbefalte innlegg

Ok, har aldri vært borti det før så er vel ikke noe jeg tør og gjøre på min med det første heller. Hvor mye vil evt verksted ta for slikt?

Felger kan jo evt kastes over på ny bil da og felg og dekk du har nå kan brukes til banekjøring/reserve osv.. Ja, v8 lyden er grom. Få på eismann eksos. Har det selv og det er å anbefale! :twisted:

Ja sant d, men har et sett med 16" jeg tenkte å bruke på bane ser du, der det står 215/55 piggfritt på alle 4 :twisted: Eissmann eksos lå lenge høyt på lista, men havner på utstyrslista til M5'n når den blir en realitet, men kanskje om jeg skulle få 10tusen kr til overs så kan d fort bli eksos likevel. Time will show, hehe 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen: mottok pakke fra Sverige idag!

uf0yp3kjs2qwex9ym2nc.jpg

g8lqo1ohqk1gvlju6z0f.jpg

rq39w2gy13wkvm9r6e9b.jpg

Ser meget pent ut, skal sjekkes og ev. repareres for pixel feil om det finnes. Fant dette i Sverige med ringene ferdig montert, penger spart ;-)

Bilder når dette monteres blir postet, håper Jon stiller som fotograf og dokumenterer [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått melding om at jeg får igjen bmw'n idag fra eks'n, hun driver å rengjør nå (håpe hun gjør d bra for jeg er pirkete med stor "P") Så gjenstår det bare å få inn lønna fort som f... så blir det sendt avgårde en bestilling til koed. Så blir nok påsken i år fylt opp med vår klargjøring av bilen. Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm påsken ble ikke som forventet, fikk ikke lønna før påske og venter fortsatt... Men fikk montert det nye instrumenthuset i påsken 8) Og dette var knall bra, ingen pixel feil og funker som fjell. Pent ble det også med matte krom ringer :wink: På tirsdag ble også sommerfelgene lagt på og bilen fikk en velfortjent utv. vask. Håper Jon///M får redigert og lagt ut bildene han tok etter vasken.

Kanksje like greit at lønna utestår enda en stund, bestillingslista til koed blir bare større og større for hver dag som går :P

Blir skifte av olje/filter motor, olje/filter girkasse, olje/pakninger diff, KN-filter, mikrofilter/luft-filter, bensinfilter, bremsklosser rund baut, skikkelig motorvask og skikkelig polering. Planen er å bli ferdig med hele lista før 1.mai [-o< Da skal bilen være noenlunde klar for "litt lett" banekjøring :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har bilen fått gjort noe "vårrengjøring".

Fikk utført en vellykket chipping/omprogrammering av bilen forrige uke. Går nå kun på 98 blyfri bensin og venter på KN-sportluftfilter innsats ++ div fra koed... Nye effekttall (ca) 255hk/355nm og bilen sparker godt ifra og girer utmerket! Igår fikk jeg utført 4hjulskontroll og skifte av kjølevæske.

Det var de gode nyhetene, de dårlige er at bilen vurderes solgt pga trenger stv og diesel brakke igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er 535'n solgt og ble levert for ei uke siden til en voksen kar i 50-årå. For de i Nord-Trøndelag så vil nok bilen skues i Verdal i tiden fremover.

Så har funnet meg en -99 525tdsa, fullutstyrt som blir satt sammen igjen etter diverse rep. Nylakkert panser, framskjermer og bakluke. Det som gjenstår for å få bilen kjørbar nå er skifte av girkassa ("ny"/brukt er kjøpt), flushe girkassa, ta en oljeservice m/div filter og få utført EU-godkjenning. Så er det bare tut og kjør!

Legger ved noen bilder jeg tok ved første beskuelse (merk at det er fargeforskjell fra panser og framskjermer i forhold til resten av bilen!) Skal bli lakk-behandlet for å få lakken jevn og blank, deretter lakkforsegling.

bqkmc0a4lmrldcaqcdr2.jpg

hwu56haxzyw7mpawqk55.jpg

1z3wxe0s1bcfko0uhgzt.jpg

r3zspl9uvpl8kncri67b.jpg

ytxd0i78rjurrozq8pts.jpg

pttyh07q7tvl5fcmwzdb.jpg

zr0hbbxb86v7gcrq03ec.jpg

4jrwidpr7ulndx3mc618.jpg

amt3vix6qentu8wosrmc.jpg

ubvt1s6gtwopori1jt0f.jpg

18fpa8jfwm46c6gyf6er.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpige planer for denne er:

-film på ruter

-innvendig rens

-polering/lakkforsegling

-hvite blink bak

-M-tech innstegslister (bestilt og ligger klart)

-sprekk i bakfanger ved eksos er under fiksing

-chip (selvsagt)

-kn sportluftsfilter

Ellers blir det vel å ta en kjapp titt etter deler som er slitt/ødelagt i interiøret som koppholdere, lys osv for å fikse det som ev. må til.

Bilen er skodd på 18" felger som jeg synes kler bilen godt. Ellers er den godt utstyrt med skinn, el.soltak (ikke glass), el.vindu, multifunksjonsratt, stor kjørekomputer, integrert tlf, facelift -01 lykter med angeleyes, M5 nyrer. Bilen er en -99 mod som har rullet 181000km.

Hva tror folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok fin denne : ) e39 diesel er ikke dumt! sikker på at dette ikke er en 525D og ikke tds? ser turtallet er litt kort, på tdsn går det til 5000 før rødt. er i såfall litt bedre fres i d motoren enn tdsn vil jeg tippe.

kan ihvertall garantere at det blir en annen verden med chip. føles ut som man får en ekstra motor nesten, hehe

var fet 535en du hadde og da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok fin denne : ) e39 diesel er ikke dumt! sikker på at dette ikke er en 525D og ikke tds? ser turtallet er litt kort, på tdsn går det til 5000 før rødt. er i såfall litt bedre fres i d motoren enn tdsn vil jeg tippe.

kan ihvertall garantere at det blir en annen verden med chip. føles ut som man får en ekstra motor nesten, hehe

var fet 535en du hadde og da :D

Takk for det. 535 var fet ja, morsom bil med god lyd og pent utseende. Synd å selge den men trenger stv både privat og i jobb, så da seiret fornuften denne gangen.Er nok en tds sjekket med mekonomen sine sider, 525d kom ikke før i 2000. Satser på at denne forblir bruksbilen lenge og at det kommer en M-bil på gårdstunet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre om det var lett å kvitte seg med 535'en og hva du eventuelt fikk for den? :-)

Om den var lett å bli kvitt, tja la ut 1 annonse på bimmers uten respons bortsett fra ev. bytte tilbake til 525dat jeg hadde. Så fra jeg bestemte meg for salg begynte jeg å lete etter touring og fant en i Nord Trøndelag jeg var interessert i (den jeg har lagt ut bilder av) og tilfeldigvis da jeg var å så på den kom broren til han som skulle selge tds'n. Han var ute etter bil med automatgir og stor motor. Han fikk prøve 535 og var solgt etter prøveturen. Hva jeg fikk for den kan jeg sende deg på pm om du vil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Torbjørn E39 changed the title to Mine biler :: Ny bil (audi denne gangen) side 10 ::

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...