Gå til innhold

Campingvogn tråden. (powered by BMW)


bmwkizn
 Share

Anbefalte innlegg

Bruker det mye ja! :) Hvis du sikter til at det er svært så tror jeg bildet lyver litt. Kåken er 2,8x4,5m pluss takutstikket. Vogna er høsy moderat med 5,60m lengde.

Bor du der eller ? :D
Vogna av type Kabe og teltet i vintermekka/lappleiren, med kjerringas F7 og broderns Switchback på kjøpet.

f518g339qjl9id77nysh.jpg

Her fra en annen vinkel driver vi å mekker på mitt tidligere Polarisvrak (har byttet til rett merke igjen). Et veltrent øye skimter en sort E39i bakgrunnen, så da er vi innnenfor regelverket.

cs0k7uo88p97nh2bpjv5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at 530d er en ypperlig bil å dra vogn med. Stødig som F med bakhjulstrekk og nivåregulering. Nok motorkraft til å følge trafikken og kjøre forbi uansett kurvatur og stigning. Med mindre man hekter på store flak 10-meters flak på rundt 2 tonn da. DET begynner å bli tungt å dra på. Husk at det er mye luftmotstand i disse brakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at 530d er en ypperlig bil å dra vogn med. Stødig som F med bakhjulstrekk og nivåregulering. Nok motorkraft til å følge trafikken og kjøre forbi uansett kurvatur og stigning. Med mindre man hekter på store flak 10-meters flak på rundt 2 tonn da. DET begynner å bli tungt å dra på. Husk at det er mye luftmotstand i disse brakkene.

Kan legge til at dieselforbruket (i følge computer) ligg på 1,4ltr/mil med vogn på 1500kg på slep med min 530DAT:-) "Flår" jo ikkje akkurat feriebudsjettet det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye? Jeg får uten problemer min ned i mot litern ved fin kjøring. Dog er vogna noe lettere med 1300 kg og enkeltaksla. To aksler gir mye ekstra rullemotstand hvis du har det.

No skal det seiast at eg berre har køyrt over høgfjellet (haukeli) når eg har vore på tur. 2 gonger til Seljord og ein gong til Oslo. Forbruket går nok litt ned ved køyring på flat landeveg :wink: . P.S. har berre målt forbruk med computer, og ikkje ved å rekne ut ved neste tankfylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at 530d er en ypperlig bil å dra vogn med. Stødig som F med bakhjulstrekk og nivåregulering. Nok motorkraft til å følge trafikken og kjøre forbi uansett kurvatur og stigning. Med mindre man hekter på store flak 10-meters flak på rundt 2 tonn da. DET begynner å bli tungt å dra på. Husk at det er mye luftmotstand i disse brakkene.

Kan legge til at dieselforbruket (i følge computer) ligg på 1,4ltr/mil med vogn på 1500kg på slep med min 530DAT:-) "Flår" jo ikkje akkurat feriebudsjettet det :wink:

Pappa brukte 1,6 - 1,8 med 525 TDSa sin. Men da var det stort sett full gass hele tiden for å klare å holde 100 km /h med droget på nesten 10 m og 2 tonn :D

Kommer med en oppdatering på min vogn som for tiden står vinterplassert i Finland. Skal opp dit neste helg for å bromme litt med scootern før jula ringer inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at 530d er en ypperlig bil å dra vogn med. Stødig som F med bakhjulstrekk og nivåregulering. Nok motorkraft til å følge trafikken og kjøre forbi uansett kurvatur og stigning. Med mindre man hekter på store flak 10-meters flak på rundt 2 tonn da. DET begynner å bli tungt å dra på. Husk at det er mye luftmotstand i disse brakkene.

Kan legge til at dieselforbruket (i følge computer) ligg på 1,4ltr/mil med vogn på 1500kg på slep med min 530DAT:-) "Flår" jo ikkje akkurat feriebudsjettet det :wink:

Pappa brukte 1,6 - 1,8 med 525 TDSa sin. Men da var det stort sett full gass hele tiden for å klare å holde 100 km /h med droget på nesten 10 m og 2 tonn :D

Stakkars motor :wink: Er det forresten nokon som har erfaring med mykje slitasje på bakdekka ved draging av vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare meg som ikke har skjønt helt dette med campingvogn?

kan se det som en guttetur en helg, men hele familien, pleier man å dra med de og?

En annen ting er jo de som spikrer fast vogna på en plass å har den der år etter år, da er vel poenget borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...