Gå til innhold

Hvor mangen D3`er det med norske skilt?


edition
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Da jeg går rundt med seriøse planer om å sikre meg en D3.. Så hadde det vært fint om noen med kjennskap til D3 sendte meg pm med eventuelle negative ting med D3 generelt.

Jeg registrerer også at mange av disse D3ene bytter eier veldig ofte.. Er det noen av disse D3ene som man bør styre unna?? I Så fall hvorfor?? Send gjerne pm slik at ingen blir offentlig hengt ut osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min fortsatt, og er storfornøyd med min!

Har rullet 35tkm siden eg kjøpte den, har skiftet klosser, olje og et dekksett....

Ser ingen svakheter som gjør til at eg vil selge min!! Så til deg som vurderer; Løp og kjøp deg en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei høres forsåvidt bra ut..Men jeg blir som sakt veldig skeptisk når jeg ser at disse bilene bytter eiere hele tiden.. Jeg har hatt min bil i over 5 år nå.. Pga at jeg er fornøyd med den..Hadde jeg vert misfornøyd hadde jeg byttet for lenge siden..

Hva er gode forklaringer på at d3ene bytter eier jevnt og trutt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må være et sær-norskt fenomen at D3'ene bytter eiere ofte, tror nok ikke det er spesielt mye feil og mangler som gjør det, men at man får så mye annet morsomt for samme pris.

Dessuten kan det vel tenkes at forskjellen mellom en D3 og en 320d ikke er så stor at det er verdt prisen; og at "Alpina-filosofien" ikke er så veldig tilstede i en D3.

Jeg er en MEGET stor Alpina-fan, men hadde nok foretrukket en 320d (LCI) foran en D3. En E90 325i ville også vært et mer entusiastisk valg, for ikke å snakke om en E46 330i.... Dersom det måtte være Alpina, og pengeboka hadde tillatt en D3 Biturbo - så hadde jeg overhodet ikke vært i tvil :D

ALPINA_D3_BiTurbo_gal_03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig..forsåvidt..e46 330 er jo nesten "gratis" idag.. Starter jo helt nede på 150k...

325i E90 2005\6 er jo nede i 280 og det er før man har begynt å prute..

Men det ingen av disse bilene har er looken til d3en.. Den skiller seg ut og ser veldig mye bedre ut en de to alternativene over..som forsåvidt er mine to andre alternativer når jeg nå ser etter potensiell "ny" bil..Men kan bli mange år før jeg bytter bil enda.. Men er viktig å sondere markedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig..forsåvidt..e46 330 er jo nesten "gratis" idag.. Starter jo helt nede på 150k...

Kanskje en grunn til at noen er så billige? Skal nok se du får dem veldig mye dyrere også :D Men sammenlikne 330i mot en D3, tja, hadde 320d før som var chippa med ca. 190 hk/400 nm og det var ikke så veldig spennende å kjøre det akkurat. Diesel blir aldri det samme som bensin, man må gire for tidlig. Hvis du skal ha en bruksbil du kjører en stund om gangen, så er det vel ikke så mye å tenke på, da er diesel best, skal du ha en bil som du skal ta ut på fine dager for å kjøre litt morsomt, så er jo bensin å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha en bil som jeg skal bruke hele året. ca 20 000km i året. Bilen bør starte og gå hver eneste dag. Den må være slik at det er gøy å kjøre bil. Slik at jeg trives på vei til jobb. Den må også være av en sånn art at det er mulig å ta med bilen på bane 1-2 ganger i året og fortsatt ha det gøy.

Andre krav er at det må være mulig å få ski\staver inn i bilen. Samt racersykkel.. Men det skal ikke så mye til da dette er fullt mulig i e30min:) Som også starter og går hver enste dag(men rust er i ferd med å spise den opp, samt at noe snart må gå i stykker)..Men bilen bør helst ha skipose evt nedfellbare bakseter..

Så er det en nokså bratt bakke opp til huset mitt..som medfører at bilen nesten må ha diff sperre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lenge du kjører til jobben hver dag, men for mange i Oslo og i byer, så lønner det seg ikke nødvendigvis med diesel fordi det er så mye småkjøring. Start, kjøre 5 minutter, stoppe osv. Dette liker diesel veldig dårlig, hvertfall når det da er kaldstart hele tiden. Stod en artikkel i motor for litt siden om dette, og det er mye problemer med dieselbiler om vinteren som ikke langkjøres. Men hvis du kjører 1/2 time og bilen er varm mye av tiden og enda bedre om det er motorvarmer/webasto e.l, da er det jo greit med diesel. Angående diffsperre, så er det ikke noe problem å kjøpe en quiafe-diff til de fleste biler, da kommer du frem :)

Men på bane så er det vel sjeldent veldig morsomt å kjøre en standard-bil. Kjørte min gamle 320d på bane og den hadde originalt understell (ikke m) osv, og selv om den dro greit ut av svingene og selv om mange har over 100 hk mer, så holder man greit følge egentlig, skal mye krefter til for å bare dra langt avgårde, men understell, bremser og dekk er jo nesten viktigere for å ha det gøy på bane, men det er jo ikke like morsomt på veien med en dritstiv bil hvor man må trå til ordentlig med kalde bremser for at det skal gripe :P

Selvfølgelig smak og behag og hva du er vant til fra før da :) Uansett er alle bilene det er snakk om bra biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mistanke om at noen kanskje har for store forventninger til hva en D3 kan prestere. Det er lett å la seg blende av et høyt dreiemoment, men som vi har diskutert utallige ganger her inne består en god drivlinje av mer enn et høyt dreiemoment.

Alpina har ligget i forkant med flere dieselmodeller og ikke minst E39 D10 BiTurbo var imponerende da den kom på markedet i 2000. Tilsvarende også med den første D3 modellen da den kom i 2005. Felles for disse modellene (og flere andre Alpinamodeller) er at de viste hvilken retning BMW kom til å bevege seg i årene som kom. Alpina kan på mange måter betraktes som et testlaboratorium for BMW. Teknisk avanserte modeller som Alpina utvikler i et begrenset volum skaleres ofte opp av BMW uten avgjørende konseptuelle endringer.

Det skal derfor bli spennende å se hvordan både Alpina og folk med diesel i blodet reagerer på dagens downsizingtrend og fokusendring når det gjelder små og effektive bensinmotorer (biturbo som kombinasjoner med både turbo og kompressor). Den kommende F20 118i viser tydelig hva vi kan forvente oss i årene som kommer. Jeg blir ikke overrasket hvis Alpina i fremtiden kommer med en modell som har en 1,6 liter bensinmotor på rundt 240 HK og 320-340 Nm. Tilsvarende tror jeg at vi kan forvente oss en 2,0 liter bensinmotor med ytelser opp mot 300-320 HK og over 400 Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...