Gå til innhold

Montering av Blaupunkt PnP forsterker i E39 (Bilder)


Anbefalte innlegg

Drar opp denne tråden igjen da jeg lurer på en ting! Disse blaupunkt forsterkerne er tydeligvis ute av produksjon, da dem ikke er for salg noen andre steder enn ebay omtrent. Bilradiospesialisten har ikke dem, eller adapterkablene lenger... Er det noen som vet om noe som fungerer like bra som disse eller om blaupunkt kommer med noe nytt? Har søkt litt rundt, men har ikke funnet noe annet brukbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne tråden igjen da jeg lurer på en ting! Disse blaupunkt forsterkerne er tydeligvis ute av produksjon, da dem ikke er for salg noen andre steder enn ebay omtrent. Bilradiospesialisten har ikke dem, eller adapterkablene lenger... Er det noen som vet om noe som fungerer like bra som disse eller om blaupunkt kommer med noe nytt? Har søkt litt rundt, men har ikke funnet noe annet brukbart...

Selger alt her: http://www.blaupunktdirect.co.uk/

 

Kan anbefale den siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok for sent nå, men jeg fikk tak i min pnp555 forsterker fra Ebay for 1500 inkl frakt. Jeg har mer behov for en "alt i en forsterker" inkl en liten subwoofer fremfor linjeutgang og ekstra forsterker som på pnp475, men du har lignende forsterkere som feks

Helix serien på bassbrothers.no. Har ikke lest noe erfaringer om denne, men greit å vite om du ikke får tak i blaupunktene noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem hadde noen på et lager i Sverige, men det kosta 2400kr +mva...

Det jeg tenkte var å handle høyttalerkit på bavsound + en pnp forsterker så jeg får litt mere krutt!

Noen som har prøvd bavsound sine høyttalerkit? Ser ganske ålreit ut... er plug and play!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bavsound kit i min e38, er fornøyd med lyden.

eneste jeg måtte gjøre var å åpne stikkene på diskantene og flytte 1 ledning.

men dette ser du når du demonterer dine høytalere og sammenligner.

 

jeg fikk til svar at jeg måtte flytte ledning fordi det er forskjell på med og uten dsp, E38 er kun levert med dsp i statene.

bagatell for min egen del, men ett lite tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre so opplever at blaupunkt 4 kanal kutter lyden om man spiller for høyt? :P
Virker ikke så forbanna kraftig den greia der.. Nesten sånn det er fristende og bytte den til en skikkelig en..

Man må jo bare ha en med høynivå innganger, ledningene klipper man og lodder slik det passer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har samme oppsettet...med infinity og jbl høyttalere i dørene...og sub ut hullet i armlenet/skiluka...og merket fort at blaupunkten kunne klippe litt...men så fikk jeg justert delefrekvensene mellom sub og dørhøyttalere og da ble det myyye bedre...deler på ca 65-70Hz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trur jeg har den slik den spiller litt mer bass en kanskje nødvendig. Skal snikkre ihop ei lita kasse til elementet jeg skal bruke

i kassa over batteriet bare for og teste, så da må jeg sikkert justere dette igjen. :)

 

Blir sikkert litt bedre da. Er også plaget med litt dynamostøy fra 1500 til ca 3000 rpm, kan høre en svak pipelyd. Jævlig irriterende.  <_< 
Prøvd mange ting for og få den vekk, men den er der uansett. Nå har jeg lagt opp egen større strømmkabler til den også, med jord i jordpunktet til batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...