Gå til innhold

DIY - E36/E39 - Rens av varmeventil


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kan legge til at på E39 (og sikkert andre også) så kan en oppleve og få glovarm luft på eine sida (i mitt tilfelle passaskjersiden)

om ene ventilen henger. Har vært litt plaget med dette i sommer, når det var som varmest.. :P
Kjølig AC, plutselig glovarm luft på eine sida.

Frem og banke på ventilen så blir det kaldt igjen. Har ikke opna den enda, men tenkte og gjøre det.
Har ikke hatt problemet siden i sommer heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Solenoid ventilene var kaputt på min E36 så det jeg gjorde for å sjekke om jeg hadde rett var å få noen til å kjøre opp og ned varmen i bilen samtidig som jeg står å kjenner og hører etter klikket fra solenoid ventilene med å bare ha en finger på huset :) Om du kjøper en brukt en så gjør det samme FØR du setter den på plass så du ikke står der med skjegget i postkassa å må ut igjen med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott DIY! :) skal gjøre det på min E39 en dag men gruer meg litt til lufting av systemet. Ene ventilen klikker av og til og det er ikke varme til baksetene, iskaldt mens resten fungerer helt fint. Solenoidventilene kan og testes med en trådløs spenningsprøver. Du kan be noen ta tenningen på og sette varmen på fullt og vifta på minimum, da skal de være helt åpen, dvs spenningssatt. Om du ikke detekterer noe spenning er de gåen. Samtidig skal M52 E39 hverfall luftes kun med den elektriske pumpen med tenning på til det ikke kommer bobler ut av luftehullet, begge luftehull må være åpen og snuten på bilen så høy som mulig oppe. Motor skal kun startes. Så må folk med E39 være obs på om de har latent vannkrets med egen pumpe, den skal luftes særskilt uten tenning på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...