Gå til innhold

Gir opp snart. går på 5 sylindre som den sjøl vil


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er en m50b20 94mod . Har sjekket over coilene på bilen og denne bilen kommer å går som den selv vil, andre ganger går den på 5 syl og andre ganger på alle 6.

Men idag fikk jeg sjekket dette ved å ta av 1 og 1 kabel og den 6 coilen helt inn mot torpedoveggen var det ikke noe liv i .. så jeg skiftet coil hos en bekjent idag.. da fungerte det. i det jeg kjørte på vei hjem igjen så begynte den å kødde igjen.. så jeg dro til bake til han karen og da gikk den så klart på alle 6!

sitter nå å klør meg i hue og lurer på hva jeg skal gjøre? kjedelig dette skjer når jeg har hatt bilen i 1 måneds tid eller noe.. bilen er fortsatt litt tungstartet også smeller det foran i motoren når jeg gir gass, dette skjer hvis den stortsett er varm!..

Forige eier sa det var byttet hjerne, lmm, og kamakselsensor eller noe. uten at det hjalp på fuskinga..!

Har også skiftet nye plugger og renset nedi plugghullene, ingen hjelp der heller.

Håper noen har tips til meg? :?

Takk for all hjelp! (oppgitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan og prøve og ruske litt borti ledninga til dysa, for å se om der er dårlig kontakt..

Bruker ofte og bli pulver slike ledninger som ligger oppå motoren, og smuldre opp osv.

Om du rigler borti den så ville jeg tro den burde fuske om der er brudd vertfall.

Kan jo være vært et forsøk å bytte den aktuelle dysa og, for å se om problemet da forsvinner.

Ellers ville jeg vertfall vært sikker på at plugger, pluggledninger, ledninger fra fordeler til coil, fordelerlåkk, og rotor var nytt.

Og 5 bar, på dyser som skal ha 3 bar er vel ikke så heldig, spørs om ikke der er en bensintrykks regulator som er dårlig, eller det kan være lekasje på slangen til den, så den ikke får regulert slik den skal..

Ville og lest ut feilkoder om det ikke har blitt gjort (Nå mener jeg å huske at du skreiv det hadde blitt gjort men.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan og prøve og ruske litt borti ledninga til dysa, for å se om der er dårlig kontakt..

Bruker ofte og bli pulver slike ledninger som ligger oppå motoren, og smuldre opp osv.

Om du rigler borti den så ville jeg tro den burde fuske om der er brudd vertfall.

Kan jo være vært et forsøk å bytte den aktuelle dysa og, for å se om problemet da forsvinner.

Ellers ville jeg vertfall vært sikker på at plugger, pluggledninger, ledninger fra fordeler til coil, fordelerlåkk, og rotor var nytt.

Og 5 bar, på dyser som skal ha 3 bar er vel ikke så heldig, spørs om ikke der er en bensintrykks regulator som er dårlig, eller det kan være lekasje på slangen til den, så den ikke får regulert slik den skal..

Ville og lest ut feilkoder om det ikke har blitt gjort (Nå mener jeg å huske at du skreiv det hadde blitt gjort men.) :)

Finnes hverken rotor eller fordeler på disse. Er kun coil og tennplugg.. det er en annen på forumet som hadde eir på hjernen sine kontakter. viewtopic.php?f=1&t=148399

er ikke helt samme motoren men verdt å sjekke ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet plugghetter? Hadde samme problem på min m50b25. Byttet plugger, filtre, toppdekselpakning, vasket godt nedi alle plugghull men ville fremdeles ikke gå på alle 6 hele tiden. Vekslet pga overslag til blokken istedet for at strømmen gikk til tennplugg. Verdt et forsøk. Kostet meg 600 kr for alle på jæger, og da fikk jeg en ny og bedre variant som tydeligvis var bedre forsterket eller noe. Vis ikke kan det som en over sa, være korrosjon på hjernen eller ledningene til den. Kan være det er utgangen for åpning av dyse som er delvis gåen. Verdt å sjekke opp i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...