Gå til innhold

Problemer med vann i dørken på passasjerside etter vask!


maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Bilen er en E36 94 mod.

Etter jeg vasket bilen i dag var bilen søkkvåt på passasjersiden i dørken. Måtte til med vifteovn og tørke grundig for å få opp alt vannet. Det var søkkvått rett og slett, så her må det renne rett inn en plass!

Noen som har peiling på hva dette kan være, og hvor? Har ikke sett at det er rusthull noen plass, men kan jo alltids være en plass jeg ikke vet om. Noen klassikere på dette? Er det noen dreneringshull osv som kan være tett?

Dette er skikkelig kjipt! Uff!

Hjeelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har samme problem med min E36. Der samler det seg vann når det regner ute. Kan visstnok kanskje ha noe å gjøre med dreneringen som befinner seg bak panelet der høyttaleren sitter med beina på passasjerssiden. Sjekk også pakninger rundt vinduer og dører. På min tror jeg det må være noe foran under frontruten rundt der batteriet sitter, på min m40 sitter det på passasjersiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være forfra med vindu eller noe sånt med meg.. fylte seg når jeg tok motorvask for en stund tilbake også. Utrolig irriterende å drive å få det tørt igjen når dette skjer! :\

Ingen som har noen "klassiske" problem på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste fra før av at dette kom fra vindu / motorrom en plass siden det fylte seg med mye vann etter motorvask og da brukte jeg mye vann og spylte godt.

Så røsket av vindusviskere og den plasten som er under førervinduet, og fant 2 hull (plastrør) som går ned under bilen. Fant fort ut at disse slangene var helt tett, og prøvde å føre en mindre slange gjennom. Da poppet slangen nedover i hullet og forsvant. Makket lenge og kikket under bilen osv og fant tilslutt slangen igjen under bilen. Fjernet så begge 2 ved å trykke dem ut og fikk presset ut all dritten og vasket de i vasken. Presset de så på plass i hullene så nå vil dreneringen fungerer som den skal!

Ble temmelig frustrert når det gjentatte ganger blir suppevått i dørken, ikke noe morsomt. Så dette var gledelig å finne ut av. :)

Lot også defa varmeren stå å gå i ca. 2 timer rettet mot dørken så den er tørr og fin nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, dreneringene ved torpedovegg som var problemet. ;)

Men jeg skal ta å kontrollere dreneringene i takluka også, at de er 100%. Hvordan gjør man ren disse? Ståltråd osv e vel ingen taktikk om det er gummislanger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...