Gå til innhold

Ettermontere tåkelys på E28


Tommy89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, driver å ska ettermontere spredere på e28'en min, 83modell.

Har lyst til å få det på orginalbryteren, men får ikke til noe særlig:p..

Har putta i sikringer på plass 15 og 16 i boksen, og prøvd meg på å sette ett relé på den åpne plassen i boksen, men skjer ingen ting.

Har haynes boka, men skjønner ikke no særlig av det koblingsskjemaet. Tror det blir litt for generelt siden boka både er til e28 og e34.

Er jeg nødt til å legge en ny ledning inn til bryteren? og eventuelt hvor skal jeg koble den i fra?

Syntes også bryteren er litt merkelig, For første hakket på bryteren skal være til tåkelys forran, og andre hakket skal være til tåkelys forran + bak.

Men instrumentet indikerer at tåkelys bak er skrudd på når jeg har den i begge posisjonene.

Noen som har noen tips?

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert på at du har riktig bryter?

Tåkelysbryteren sitter ved siden av bryteren som er til kjørelys - park og kjørelys

ved siden av den skal det sitte en bryter som hos deg antageligvis kun har 1 knapp... her må du skaffe en bryter som har 2 knapper :)

Du har sikkert nr 11 her.. men trenger nr 12 :)

14750.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

destroyy: han har gammel type e28... så du må skaffe deg en sånn bryter som er til tåkelys både foran og bak. den er lik den du har bare med ett hakk til ;) litt knot å skaffe men den er lik på eldre utgaver av 6 og 7 serier også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk:P.. frister litt å legge opp uorginal bryter snart !

Men den bryteren jeg har, det er to hakk på den å.. Etter det jeg skjønner på bryteren så er første hakk tåkelys forran, og andre hakk forran og bak, så kan liksom ikke skjønne at det er flere type brytere heller:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morty:

jess har det, prøvd begge sider til og med, får ikke no strøm dit, men jord er i orden. Ikke no strøm noe andre steder heller, så tyder ikke på noe brudd heller:p..

Destroy:

Bryteren jeg har sitter ved siden av selve lysbryteren (med park osv). Valg av kupelys sitter også på denne klossen:p

det er tre posisjoner med ett lite bilde forran hver posisjon. Den nederste er "Aus", den midtre er symbol for tåkelys forran, og den øverste er med symbol for både forran og bak.

det jeg syns er litt merkelig da, er jo at på både posisjon 2 og 3 så lyser lampa i instrumentet for at tåkelys bak er på. Ville nå tru at den bare skulle lyst på hakk nr 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...