Gå til innhold

Lekkasje på bensintank E34 touring


fosland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Folkens!

Har fått en lekkasje på touringen, og lurte på om noen har en smart løsning?

lekkasjen kommer fra nippelen som ene lufterøret går inn på tanken (nippelen som del nr.2 skal inn på, om du følger denne linken http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/10058.gif ).

noen som har vært borti det samme og har en smart løsning..?

lurte på å prøve å tette det, men veit ikkje hvilket stoff som egner til dette. tenker det bør være litt fleksibelt ettersom tanken er av plast, samtidig som det må tåle et såpass sterkt stoff som bensin er.

Alle gode innspill mottas med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på her da jeg har samme problem :-) jeg har en delebil stående, men vil helst slippe å bytte tanken :-)

hei! bare et forslag, men dersom du har en delebil med en tett tank stående, ville eg byttet den uten tvil.

å skru ned tanken er faktisk mye lettere enn det ser ut til! bare sørg for at tanken er tom før du starter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bypasse med en vanlig bensinslange da tru?

Ganske vanlig at de røreren ruster på e34 forøvrig.

tja, hadde det vært rørene som var problemet, så..

men det er altså ene nippelen som røret går inn på som er problemet.

men du ga meg kanskje en idè! noen som har en formening om det går an å plugge dette hullet. altså tette det helt og drite i luftinga? det er jo et lufterør til på andre siden av tanken....? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugge syntes jeg høres risikabelt ut. Det er en grunn til at det er lufting der. Om det er p.g.a trykk/lukt/gasser vet jeg ikke, men bare enn tanke. Har du sjekket pris på en brukt tank eller om den kan sveises med ny nippel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugge syntes jeg høres risikabelt ut. Det er en grunn til at det er lufting der. Om det er p.g.a trykk/lukt/gasser vet jeg ikke, men bare enn tanke. Har du sjekket pris på en brukt tank eller om den kan sveises med ny nippel?

har vært ute og sett etter en brukt tank ja. bl.a hos diverse huggere.

men mange av huggerene borrer hull i tanken for å tømme de for bensin når de ankommer huggeriet. fikk også et tilbud på en ny tank i metall for 5500,-. sikkert en bra pris det, men håper på en billigere løsning foreløbig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...