Gå til innhold

sommerdekk! hva skal jeg velge.. se liste...


bmw320da
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp Bridgestone Potenza RE050!

Når det gjelder grep var det de dekka som var absolutt best på Subaruen jeg hadde. Jeg var tilfeldigvis innom Trondsen Auto, BMW forhandler i Tromsø, her om dagen og sjekka hvilke dekk som sto på bilene i utstillinga. En E91 320XD hadde de ovennevnte Bridgestone-dekka påmontert fra fabrikk

En premium bil skal ha premium dekk.

Det er mindre enn èn mnd siden jeg kjøpte min BMW og jeg ga beskjed til forhandler der jeg kjøpte den at sommerhjula skal leveres med Bridgestone RE050! Ferdig med det! ;-)

Er ikke det et runflatdekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RE050 leveres i både RFL og vanlig utgave... RunFlat anbefales ikke da de er ufattelig stive i sidene og dermed også lite komfortable å kjøre på.

+ støy

enig, mine 17" runflat vinterhjul er jo faktisk mer ukomfortable en vanlige (hankook ventus evo s1) 19" sommerhjul.

Når det gjelder støy er det nok mer bråk fra sommerhjula, men de er jo noen cm breiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kuhmo KU31. Foreløbig ikke fått lagt de på bilen, men det ser jo greit nok ut http://www.tyretest.com/pkw_sommerreife ... index.html

De dekka hadde jeg på Subaruen jeg nettopp kvitta meg med. Meget gode dekk til dagligkjøring. Stillegående og slitesterke. Men for banekjøring gir de høyere rundetider enn f.eks Bridgestone RE050 pga hardere gummiblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har nå kommet fram til tre valg.. tror jeg..:P

dette er på min nyinnkjøpte MBW 320DA 2002 mod..:)

for å nevne det så har mers'n fått ett sett med nankang 215/40 r17... :/ pga at bilen mest sansynlig blir ståenede i hele sommer.. og muligens solgt til høsten...

1. falken FK-452 225/40 ZR18 92Y XL 1021,-

2. yokohama s.drive 225/40 R18 92Y XL AS01, RPB 1339,-

3. hankook Ventus V12 Evo 225/40 ZR18 92Y XL 4PR 1168,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyo Proxes T1R er ikke spesielt billige lenger, men det er fortsatt et veldig bra dekk. Andre sikre kort er Michelin Pilot Sport og Dunlop Sportmaxx. Men alt dette er i øverste prisklasse. Gode alternativer i litt lavere prisklasser er BF Goodrich G-Force, Hankook Ventus, Vredestein Ultrac og Uniroyal Rainsport. Billige Kinadekk bør du styre unna, selv om bilen kanskje ikke er det grommeste.

Er Vredestein Ultrac Sessanta et dekk i lavere prisklasse? Synes de kosta en del da jeg kjøpte de jeg :P

Vel, forgjengeren (som bare het Vredestein Ultrac) var et billigere dekk enn f.eks. Michelin Pilot og Dunlop Sportmaxx da jeg kjøpte de for et par år siden. Men jeg mente ikke at det var et billigdekk. Alt er jo relativt. I forhold til Michelin var de billige, mens i forhold til Linglong var de dyre.

Forøvrig helt enig med Dr_S. Dekk er ikke rette stedet å spare penger. Sammen med bremser er det det viktigste utstyret man har på en bil.

Kjører Vredestein Ultrac nå, kjøpte de i fjord, elsker de. Kosta vell rundt 4000kr på dekkonline, og få levert på døra var gull :D Men finner de ikke i dimmensjonene du skal ha. Vet ikke om de har de lengre..

http://www.vredestein.com/Banden_Bandgr ... D=82010615

Synes man burde bruke minimum 4000kr på dekk til daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå for all del talon triangle i hvertfall. Hadde de foran på min en liten stund og de var direkte livsfarlige på våt asfalt. Understyrte noe helt sinnsykt og hadde et par nestenturer i grøfta, så jeg tok de bare av igjen :?

Nå kjører jeg michelin pilot og de er i hvertfall grisegode etter min mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...