Gå til innhold

sommerdekk! hva skal jeg velge.. se liste...


bmw320da
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjører med Falken Fk452 på 850'en, og jeg vet med sikkerhet at det er mange med e31 som kjører på disse. Jeg har ingen erfaring med annet, men er godt nok fornøyd til at jeg bestilte dette når jeg måtte bytte fordekkene ifjor(grunnet feil med forstilling).

Tenker på å teste PS2 neste gang jeg bytter alle fire dekkene. Flere i e31 klubben som har testet både Toyo, Pirelli og Michelin mener i alle fall at Falken gir beste kombinasjonen av grep, dekkstøy og pris... Ikke best på noe, men best i snitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan anbefale Dunlop SportMAXX

+1

Overraskende mye bedre enn Michelin Pilot Sport som jeg har kjørt med til nå. Støyer mye mindre og sporer ganske mye mindre. Skal angivelig ha ca 15% kortere levetid i følge forhandler jeg kjøpte av, men siden de kostet ca 10-15% mindre per dekk også så blir det det samme per km. Jeg var veldig fornøyd med Michelin Pilot Sport, men etter et par uker med Sportmaxx er jeg meget godt fornøyd :) Kjørere 225/45/18 på min touring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Viste du ikke at mønsterdesign er ett av de aller viktigste salgsgrunnene på dekk. Bortsett fra pris er dekkets utseende vel så viktig for dekk-kjøpere som egenskapene.

Jeg påkekte det spøkefult i denne tråden: viewtopic.php?f=1&t=150747 når han valgte Goodyear F1 framfor Bridgestone RE050 at det nok var utseendet på Goodyear-dekka som var bestemmende for valget.

Må påpeke at jeg har efaring med begge dekktypene og syns ikke Goodyear-dekket er så mye dårligere enn Bridgestone selv om jeg personligalltid vil velge Bridgestone. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kumho KU31 vil være min anbefaling,særlig ved lave profiler, da de er best i klassen mtp sporing,det er Kumho og Michelin som ruler der,men Michelin koster MYE mer.

Kumhodekket er ikke veldig dyrt men et kjempebra allround sportsdekk som ikke støyer særlig og har gode vannplaningsegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kumho KU31 vil være min anbefaling,særlig ved lave profiler, da de er best i klassen mtp sporing,det er Kumho og Michelin som ruler der,men Michelin koster MYE mer.

Kumhodekket er ikke veldig dyrt men et kjempebra allround sportsdekk som ikke støyer særlig og har gode vannplaningsegenskaper.

Jeg har kumho bak og synes det oser billig jalladekk av de. Ene dekket har faktisk høydekast etter vanlig bruk :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...