Gå til innhold

motortrøbbel, hjelp ønskes.


stefan88
 Share

Anbefalte innlegg

hei, har fått ett problem med min e34 520 1989 mod.

den går bare på 5 syl pluttselig, har bytta plugger og plugg kabler, men fortsatt går den på 5.

noen som har vert borti samma problemet og kan guide meg litt?

har også fundert litt på å bytte motoren hvis det lønner seg.

min motor er en m20b20 (12v) går det å bytte til 2.5 12v og bruke ledningsnettet som står i bilen?

hvis jeg har lyst til å bruke den nyere 24v motoren, hva er det da som må gjøres?

hjelp motas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du finni ut hvilken sylinder den ikke går på? Hvis ikke la motoren stå å gå men du tar en og en pluggledning inn og ut på alle sylinderene. Hvis du ikke får noen forsjell i gangen på motoren på en av pluggledningene er det der feilen ligger. Da kan du begynne og skjekke om den gir gnist, får bensin og ta en komprisjon test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er kompresjon må toppen av "uansett" og jeg ville sterkt vurdert et motorbytte.

I tillegg til det som er nevnt kan det også være vippearm(er). Det ser du om du tar av toppdekselet.

Ledningsnettet i bilen kan du bruke, men du må ha hjernen som tilhører B25en.

Det beste er å skaffe seg en komplett motor med ledningsnett, lmm, hjerne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen. takker for info og hjelp så langt.

driver å demonterer toppen nå, og urderer sterkt et motorbytte da min har gått 350000.. :shock:

så det er helt garantert at jeg kan bruke ledningsnettet fra min motor til en 525? kjenner ikke at jeg har lyst til å starte med å bytte el nett?

da kjøper jeg gjærne en m20b25 motor hvis det er noen som har en i god stand evt. med girkasse hvis det også trengs?

jeg bor i vestfold så det må ikke være så alt for langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg funnet ut hva det var, toppakningen var blåst mellom syl 2-3. er vel ikke så rart i og med at den har gått så langt.

men jeg ble skikkelig imponert da jeg så sylinderveggene på motoren. ingen slitekant og man så fremdeles merkene etter honingen på en motor som har gått 360000. er det normalt på bmw med så lite slitasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...