Gå til innhold

noen som skal kjøre på tackday.no til helgen? (10 april)


m5_klaus
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er takk og lov sporvalgskjøring på disse treffene :)

Hmm...bakenden på bilen din sklei da ganske så titt å ofte ut på torsdag 8)

Puh. Bare du som var full ;) Jeg har bare en sånn trøtt gammel 320 jeg, den sklir ikke med ræva den, spesielt ikke med 255 dekk bak ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøre for første gang på bane der, grugleder meg litt :P håper bare ikke det er som på gatebil treffa, der alt blir masha sammen (lest det som står i tråden, og "forstår" det slik at det er kun folk som går for å kjøre raske rundetider som skal kjøre og ikke drifting o.l? )

er som sagt litt skeptisk til alt dette pga første gang og kan fort bli dyrt mtp skader på bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Car Club Norway inviterer til vårtreff på Vålerbanen 10 april 2010.

BMWCCN starter den norske banesesongen tidlig i år, og vi inviterer alle bilmerker til banetreff.

Vi vet at 10. april kan være litt i risikosonen med tanke på kjøreforhold på banen, men satser på at dette skal gå bra.

Vi har også en opsjon på å leie banen også på søndagen og dersom det er nok interesse rundt dette så vil vi vurdere det. I så tilfelle vil jeg gjerne at du sender en mail til henrik@bmwccn.no og melder fra om interesse!

Jeg oppfordrer alle medlemmer her på forumet om å spre det glade budskapet. Personlig skal jeg sende invitasjon til Porsche-klubben, NSK, Alfa-klubben, Honda-klubben og Peugeot-klubben.

Dette kan bli et morsomt treff der vi en gang for alle får frem budskapet om at BMW er det riktige bilmerket på baner

I år faller vårt tradisjonsrike svensketreffet vårt bort til fordel for en norsk klassiker.

Så ta frem vårsmilet, vårhjelmen, puss småskoene og sett dere i bilen. nå er det vårtreff på Våler!

Vålerbanen har nå blitt en suveren bane. Her er det utfordringer i massevis både for fører og bil. Det blir også muligheter for både familiekjøring (dersom det er etterspørsel) og kjøring med instruktør. Med andre ord så er også nybegynnere hjertelig velkommen!

Program:

Lørdag 10. april 2010

Kl. 07.30

Ankomst/innsjekking. Førerkort må framvises. Husk teknisk kontroll for frikjøring. Her sjekkes bremser, bremsevæske, dekk o.a. Sørg for at alt er i orden!

Kl. 08.30

Obligatorisk førermøte. Dørene stenges kl. 08.30.

Kl. 09.00

Frikjøring

Vi er i dialog med Vålerbanen om når kjøringen skal avsluttes for dagen

Kontigent:

Kr. 800,- NOK for kjøring en hel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøre for første gang på bane der, grugleder meg litt :P håper bare ikke det er som på gatebil treffa, der alt blir masha sammen (lest det som står i tråden, og "forstår" det slik at det er kun folk som går for å kjøre raske rundetider som skal kjøre og ikke drifting o.l? )

er som sagt litt skeptisk til alt dette pga første gang og kan fort bli dyrt mtp skader på bilen :P

Sitter med samme følelse om deg jeg også, første gang jeg skal kjøre e46'n på bane. Disse treffene pleier å være ganske gode for nybegynnere da de som kjører der pleier å ha kjørt på banen før, slik at de vet å ta hensyn til nybegynnerene. Du kommer nok uansett fort inn i rutinene som trengs på banen. Viktigste er å huske å slippe fordi de som er raskere enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCN har vel ærlig talt bare et lite heat ila dagen som er alternativt sporvalg?

Men de ser nok litt gjennom fingrene hvis de ser sjåføren har kontroll under "frivillig hjulslipp"...

Kommer helt an på flaggvaktene den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe problem med flaggvaktene men det kan jo være at jeg har hatt flaks, eller som jeg liker å tro... at jeg veit hvor grensa går.

Men det med å sladde på bane har mye med om man ødelegger flyten til de andre på banen.

Hvis de som kjører sporvalg må bremse eller endre sin kjørestil fordi du sladder. Så har man misforstått, hensynsløs og er på feil sted til feil tid.

Men hvis man er alene i kurve eller kombinasjon (gjerne avpasse farten). Så har det ingen ting å si om man legger den ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...