Gå til innhold

Lurer på å kjøpe E46 330D


teitstol
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøåe meg en e46 330d, men eg lurer på kordan det er med holdbarheten på disse bilene? En eg kjenner har en 320d som han har endel problemer med..

Og holder dei seg godt i verdi?

Evt, er det verdt å legge ut 200k for en 330d når du kan få en 318/320 til rundt 120k?

Var stad å testa en i dag, men blei faktisk litt skuffa over motor effekten. Hadde forventa meir drag..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21543619

Grei pris for en slik bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forvente noe prestanda ut av en sur oljebrenner :lol:

Neida, kan jo hende det er noe galt med den du prøvde f.eks luftmassemåler.

Vet jo ikke helt hvordan bil du er vant med fra før heller da.

Nå har jeg ikke prøvd E46 330d men har derimot kjørt en del E39 530d både med manuell og automat, ingen av de som er noen raketter heller da så lenge de er originale iaffal.

Prøv en annen 330d og sammenlign, som sagt den du prøvde kan jo ha hatt et eller flere problem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

204 hestern kom ikke før i 2004 ifølge modellista til autopower.se

184 hestern gjør 0-100km/h på 7,8 sek. i sedan med manuell og 7,9 i stasjn

202 hestern gjør det på 7,2 i sedan og 7,6 på stasjn så er ikke store forskjellene ut og går her men alle månner drar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forvente noe prestanda ut av en sur oljebrenner :lol:

Neida, kan jo hende det er noe galt med den du prøvde f.eks luftmassemåler.

Vet jo ikke helt hvordan bil du er vant med fra før heller da.

Nå har jeg ikke prøvd E46 330d men har derimot kjørt en del E39 530d både med manuell og automat, ingen av de som er noen raketter heller da så lenge de er originale iaffal.

Prøv en annen 330d og sammenlign, som sagt den du prøvde kan jo ha hatt et eller flere problem :wink:

Tror den var i orden.. Er kansje litt for vant med dei tidligere bilene eg har hatt (audi- s2,rs2,s4) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du manuell og monterer en god chip vil nok draget bli imponerende mye bedre. Noen tilbyr vel også en "brukerkonfigurert" momentkurve hvor du kan velge litt hvordan denne skal se ut. Når jeg kjører bryr jeg meg ikke særlig om hva toppeffekten er, da jeg sjelden kjører særlig mer enn 3-4000 i bil med bensin, og under 3med diesel. Jo mer moment som er mulig under dette jo bedre syns jeg. Kommer ikke effekten før etter 4000omdr må du ned 2gir og tyne motoren mye mer.. Spørs gjerne litt på hva som er kjørestilen din. Siden du har mer lyst på en turbodiesel vil jeg tro at vi kanskje har samme meninger her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46'en er vel ikke akkurat revolusjonerende på draget i 330d'en sin,men den er trimbar. E90-serien er faktisk mange hakk bedre - dro en E91 330xd ganske brutalt fort opp i 100 med eieren i passasjersetet for ikke lenge siden :D

Bra drag i den,og kan (offisielt anbefaler jeg det ikke) bli enda bedre med litt tukling.

Istedenfor 330d E46,hva med en 320d eller 325d E90 og tuning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...