Gå til innhold

Bilder av fete biler jeg så i Berlin-Enzo, Veyron, Maybach++


Anbefalte innlegg

Utrolig mye snadder!

Spesielt imponert over MB-forhandleren! :shock:

Er det forhandler eller museum der alle bilene står bak glassvegger? Mye som hører hjemme på museum der, men samtidig mye "bruksbiler".

Takk for titten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Utrolig mye snadder!

Spesielt imponert over MB-forhandleren! :shock:

Er det forhandler eller museum der alle bilene står bak glassvegger? Mye som hører hjemme på museum der, men samtidig mye "bruksbiler".

Takk for titten :wink:

Utrolig mye lekkert. :D

Skriv gjerne hvilke bygninger dette er og hva det heter slik at jeg kan føre de inn på "to do"-listen min. :)

Der hvor bilene er bak glass:

Dette er et stort lagerbygg som blant annet har Ferrari forhandler og forhandler for ekslusive gamle biler. Det er også et stort verksted for alle disse bilene. Jeg fikk også inntrykk av at de lagret dyre biler for kunder. Derav dyre, flotte biler bak glass. Men det kan tenkes at disse bilene skulle på service og bare ble parkert i glassmontre i stedet for at de stod ute slik som på vanlige verksted...? Som dere ser har bilene bak glass vanlige nummerskilt og er tydeligvis private biler. Kan jo tenkes at når du skal fikse på din Enzo og de ikke har time på verkstedet før om 2 uker så oppbevarer de bilen din der trygt hos seg inntil den er fikset. Du kjører jo selvfølgelig bare en av dine andre Ferrari'er i mellomtiden. Kanskje...?

Men det var ikke noe museum. Jeg ble "jaget vekk" både her og der og de var tydeligvis ikke så glad i at jeg tråkket rundt der inne. Er ikke sikkert alle de rike kundene var like hypp på at bilene deres ble tatt bilde av maybe...

Her er linker til 2 av de forhandlerene som holdt til inne i det sværet bygget:

http://www.dealer.ferrari.com/scuderia-berlin/index.php

http://www.thiesen-kg.de/

Adresser:

Veteranbiler og Ferrari: Wiebestrasse 29-36 (biler bak glass, er 1 bygning med flere husnumre)

Bugatti og rosa Bentley: Unter den Linden 21 (dette er VW bygning så de har også Skoda og VW i samme bygg)

Mercedes Welt: Salzufer 1 (4 etasjer med mercedes biler; nytt og gammelt, øverst er mclaren, maybach og alle amg`ene)

Lamborghini, Aston Martin og Bentley: Salzufer 8 (rett bak mercedes welt)

Porsche forhandler: Franklinstrasse 23

Audi forhandler: husker ikke adressen, men 2 meter ifra Porsche forhandleren :-)

I samme gate som porsche og audi er også VW og BMW/MINI, men her var ikke mye interessant :-(

BTW: nesten samtlige bilforhandlere hadde restaurant i seg :shock: I tillegg til at mercedes har egen restaurantkjede.

Av ekstreme biler man så på gaten var Mercedes overrepresentert med AMG versjoner av s-klasse, cl og sl. Så kom Audi R8 og Porsche GT3. Deretter Masarati, Aston Martin, Bentley og Ferrari. Lamborghini var det mer sjeldent og se, og da bare så jeg bare Gallardo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny2362.jpg

NICE barnesete! Haha.

Masse flotte biler her, takk for bildene! Likte kanskje spesielt godt den mørkegråe Continental GT'en med de mørke felgene inne i en av bilbutikkene. Egentlig ikke så glad i den modellen, men den så bare nydelig ut med den fargen kombinert med felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...