Gå til innhold

Felger og senking på e39 Touring..


Joatle
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurte bare på hva dere syntes er fin senking av en e39 touring og hva slags felgstørrelse som passer sammen med den senkingen?

Vil skal forsatt være brukbar så jeg skal ikke legge den helt ned på bakken, det er jo uansett ikke fint.

Åssen passer 20" felger på en e39? Bedre med 19"?

Håper på noen svar og gjerne noen bilder av e39'er som er senket :)

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å senke min 40mm foran og 15 mm bak. Det skal jeg kombinere med 18" 235/40-18 i 8,5" bredde.

Satser på at det blir sånn høvelig.

Stort sett så er det vel 19" det går på uten for mye mikk makk. Tror det passer rett på i normal dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 8,5 og 9,5x19" på min med 235/35-19 og 265/30-19. Har 35mm senkefjærer forran. Bak har jeg nivåregulering og valgt å beholde høyden som er der. Synes det ble en grei kombinasjon når bilen skal brukes i det daglige. Utseendemessig skulle den vært lavere både forran og bak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt og godt :P

En kjører selvfølgelig litt deretter også da. Har en stor fart i et hull i veien osv kan en jo få skader på felg uansett hva slags størrelse en har. Større hjul og mindre gummi er jo mer utsatt men ikke et problem i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for 19", og litt mer senk foran enn bak.

Hvor mye senk, er jo egentlig avhengig av hvor opptatt du er av utseendet, kontra komfort/kjørbarhet, og hvilken standard det er på veiene du kjører på i det daglige.

Men ville nok ha senka minimum 40 foran, i forhold til orginalhøyde. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...