Gå til innhold

Vårpuss av min E36 coupe - Swissvax Style


Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Swissvax er jo heller for de som måtte ønske det lille ekstra. Har jo "litt" andre produkter også å velge i...

Skal også nevnes at mange av Swissvaxproduktene egentlig ikke er så ille prismessig når man tar i betraktning at de er utrolig drøye og varer lenge. Billigste voksen fra Swissvax (Onyx) ligger til 629kr, og den varer lett til minst 10 påføringer. Det vil si 63kr pr gang. Jeg har lagt 3lag med Concorso til nå, og den ser ikke akkurat veldig brukt ut! Sier du at den varer til 20 påføringer, og du legger på hver fjerde mnd (sannsynligvis ikke nødvendig så ofte) vil du ha nok i 7år, og koste mindre enn 100kr i året :applause: Ikke så ille altså hehe

Og nei, en poleringsjobb koster ikke det samme som en poleringsjobb, men kan nok klare å få en bil til å se bortimot nylakkert ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig fra voks til voks, da noen kan bli veldig vanskelige å fjerne om de får stå for lenge. På Swissvax er det hvertfall greit å la den tørke skikkelig, og så ta en "swipe-test". Dra fingeren lett over voksen, og forsvinner den lett av er det på tide buffe av all voksen igjen. Ligger det mye igjen etter at du har dratt fingeren over bør den ligge lengre.

Annen voks igjen blir omtrent umulig å fjerne igjen om den får ligge lenge, så da er det lurt å bare legge på et og et panel før du fjerner den igjen. Vil egentlig si at du bør prøve deg litt frem. Ta et panel, legg på og ta "swipe-test", og fjern når den er ok. Dersom den blir vanskelig å fjerne med dette, vet du at det er lurt å bare ta et og et panel. Desverre ikke noe fasitsvar...

Men uansett, husk at du skal legge på TYNT! Alt det du fjerner, er jo bare overflødig voks. Dessuten blir det som regel lettere å fjerne den igjen om du legger tynt. Meguiars #16 er en syntetisk voks som er håpløs å fjerne om du legger på tykt, men finfin å jobbe med om den legges tyyyynt.

Og ved fjerning med microfiber, heller dra lett over flere ganger i forhold til å legge mye på mye press, og bare gå over en gang. Og brett microfiberen mange ganger slik at du har mange "ferske" sider å jobbe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30frelst: Skal huske på det om jeg skal oppover dit, men er nok ikke altfor stor sannsynlighet at jeg skal der på den tia :)

håk: Er mye forskjellig som blir sagt om det å behandle nylakkerte flater, og jeg har nok ingen fasit. Men ville uansett venta et par uker med å vaske med kjemikalier hvertfall. Bedre å være på den sikre siden... Kommer jo også litt an på hvor lenge bilen har fått stått i en lakkboks med varme å herdet.

Vil uansett anbefale deg å bruke en naturlig voks, og ikke en sealer. En voks lar lakken puste, mens en sealer stenger den igjen.

Olelink: Høres bra ut :) Er skummelt med Scandicshine ja, særlig nå som det er gratis frakt for VIP på DCN hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...