Gå til innhold

Hva kvalifiserer til M-tech "tittel"?


Tiller
 Share

Anbefalte innlegg

Min 2003 530da e39 ble levert fra fabrikk med M-pakket som det så fint står, det er M optikk, fangere, ratt, seter, innstegslister, 5 M5 felger og M understell... så det kan vel kalles M-tech?? jeg gjør værtfall det i anonsen på bilen...

Jeg bestilte LED pærer til tåkelysene i januar men de passet selvfølgelig ikke, for i instruksjons boka står det at det skal være H8 så jeg giddet ikke å sjekke, men oppdaga da jeg skulle bytte de at det er HB4 når det er M front :-) Led pærenen er til salgs om noen vil ha dem... det er foresten bilen å :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vet det er mange som tar feil av M-tech emblemer og M3 emblemer av "vanlige" folk. En kamerat av meg hadde bil med full M-optikk og understell og hadde M-tech emblemer på de brede dørlistene og bak på koffertlokket. Han ble statig spurt av "bileksperter" på gata om han hadde emblemtrimma bilen sin til M3 og om han trodde han hadde en M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere e36er med m tech/ m3 styling, men kun den siste jeg har nå jeg kaller "M-tech bil" dette er får den kom som det orginalt fra BMW. men uansett får meg er det samme hva man kaller det så lenge det ser pent ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke det. Jeg vil heller kalle det en bil med ettermontert M-tech. På samme måte mener jeg en 316 alltid er en 316, uansett hvilken motor den har.

En bil med ettermontert M-tech eller motor for den saks skyld trenger ikke å være dårligere enn en som er original. Jeg hadde heller ikke hatt noe imot å hatt en selv, men jeg mener ikke den kan kalles noe mer enn det den originalt kom som fra fabrikk.

Helt enig med deg. Det er jo det som gjør det litt moro å eie en org. M-Tech bil som ble levert slik fra fabrikk.

For å si det sånn; hvis vi tar utgangspunkt i at begge bilene var i like bra/dårlig stand, hvem i denne tråden ville ha gitt like mye penger for en E36 320 som var godkjent ombygd til 3,2L M3 vs. en helt org. M3 3,2L?

Jeg går ut ifra at ingen hadde gjort det, så derfor spiller det likevel en rolle, iallefall i underbevisstheten deres, om det er org. eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ivertfall lagt merke til at for oss bmw frelste, så er ikke "m" bak på bilen noe kult.

Men det er dem som kjøper bmw for å ha bmw som klisterer full bilen i sånne merker!

Har man mtech, så er det greit med en liten anonym ///M, og ikke ///M3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har 03 E39 530DAT med sportsunderstell og sports stoler! Alt annet på bilen er som på en vanlig E39, til og med trelister i interiøret :shock: Han påstår STERKT at han har en M-sport men at den ble bestilt med Executive exteriør pakke! Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det kun kan kalles en M-tech-bil når den er levert med dette fra fabrikk. På samme måte som en 316i med 2.5l ikke vil bli en 325i, men en 316i med 325i-motor.

Nå ble jo dette veldig OT her, men mener du at en 325 som har fått absolutt alt av deler flyttet over fra en M3 og samtidig er godkjent som M3 i vognkort og alt, fortsatt er en 325 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det kun kan kalles en M-tech-bil når den er levert med dette fra fabrikk. På samme måte som en 316i med 2.5l ikke vil bli en 325i, men en 316i med 325i-motor.

Nå ble jo dette veldig OT her, men mener du at en 325 som har fått absolutt alt av deler flyttet over fra en M3 og samtidig er godkjent som M3 i vognkort og alt, fortsatt er en 325 ?

Hvis du kapper av pikken og lager mus så vill ikke det si at du er kvinne for det. Bare for å sette det på spissen :)

Jeg mener at du kan skrive m-tech hvis det er levert fra fabrikk. Ellers er det en vanlig bil som bare har m-tech optik, undestell og interiør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...