Gå til innhold

En dårlig dag med masse feil


toretull
 Share

Anbefalte innlegg

1. Startet dagen med å hente 2 venner.

Etter 1min sier kompisen i baksetet at det var klissvåt i begge baksetene. Skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd?

Vasket bilen dagen før men kan sverge på at takluka og vinduene var godt lukket.

Sjekket takluka og fant ut at det var masse rust på undersiden i forkant av takluka under plastiken. :cry:

Kjørte luka litt frem og tilbake og ser at den ikke alltid får med seg innerdelen eller var det omvendt?

2. Drar på litt når vi kjører og etter en hard nedbremsing begynner det å pipe fra bakhjulet.

Litt flaut men det var vist ikke alt :oops: Jeg har lagt merke til at ved litt aktiv kjøring, men ikke ved normal kjøring, så stinker det litt brent utvendig.

Nå stinket det skikkelig brent og begge kompisene kommenterte det.

Følte meg plutselig som en kamikaze pilot med engangsverktøy som ikke tåler litt sidevind.

Ringte en bilmekaniker jeg kjenner og dro innom ham for å få hans mening om saken.

Vi tok en tur med litt aktiv pedal føring for å få opp tempen, stoppet bilen og prøvde å lokalisere lukten.

Ikke noe særlig lukt fra motorrommet men istedet virker det å være sterkere rundt det ene bakhjulet, vi kjørte ikke lenge så det var vrient å si sikkert.

4. Mens vi sjekker for lukt og evnt oljelekasjer så stopper bilen 4 ganger på tomgang?

Han sjekker, ved å skru forsiktig på lokket til ekspansjonstanken, trykket stiger, hvilket antyder mener han, kan være luft/lekasje i kjølesystemet.

Ba meg fylle på Bar's Leak.

5. Fant ut samtidig at lyset til siggaret tenner blinker/slukker ved den minste lille dunk på konsollen. Har Fm sender til iPhone der til vanlig.

6. Rattet rister kraftig ved nedbremsing fra hastigheter fra ca100+ men ikke ved normal kjøring.

Bestiller skiver og klosser foran imorgen. Har lest så mye her om dårlig vannpumper så jeg vurder å kjøpe en ny mens jeg er igang.

Bilen har alle servicer og alle de grønne service lampene lyser. Er jeg paranoid eller?

7. Dro for å bytte til sommerdekk og fant ut at det ene dekket ikke har samme mønster som de andre, kjøpte bilen for 3mnd siden og selger sa ingen ting om det.

8. I dag så kjennes og høres det ut som jeg har ett dårlig hjullager foran. Var ikke slik med vinter dekkene.

Ai ai ai nesten som tannverk dette her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har vert litt uheldig med bilen ja, men har du sjekket at det ikke har begynt å ruste under seter og på gulvet etter lekkasjen? Kan vere verdt å ta en titt i alle fall.

OT: Er dette en mørk blå touring med grått interiør og treverk? Lurer litt på om det er samme bil som eg vurderte når eg kjøpte min 323 touring.. :) Håper ting ordner seg etterhvert i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jo det er en mørke blå Touring med lyse blått/grå interiør med trelister. Legger ved bilde fra annonsen.

sdff3nhsp710co3gcq34.jpg

Vel alt ser ut til å ordne seg.

Mysteriet med de våte baksetene lever enda. Men jeg tror alt er i orden siden jeg har kjørt i regnvær + vasket bilen, og det er knusk tørt i bilen.

Jeg har nok bare glemt å lukke døra eller tak luka ordentlig.

Har kjøpt "nye" skinnseter fra en her i forumet. Monteres på søndag, forhåpentligvis vil jeg se om det er galt noe sted da.

Kjøpte 4 nye sommerdekk og da forsvant ulyden fra forhjulet så Billig & Dårlig dekkbytte service var nok årsaken.

En mulig forklaring til den svidde lukta etter aktiv kjøring kan ligge ved høyre bremseskive bak, den ligger innpå m.m.

Har bestilt nye skiver/klosser fremme + bensinfilter, luftfilter,pollenfilter og ny vannpumpe.

Det eneste som bekymrer meg er problemet med att bilen stoppet 4 ganger på tomgang etter at vi kjørte bilen varm med litt friske pådrag sist.

Bilen er helt problemfri til daglig så det er ikke lett å se skjønne hva som evt er galt.

Kommer en bilmekaniker kompis innom på søndag, vi skal sjekke nærmere da.

Vurderer å ta en trykk test på kjøleannlegget på verksted samt sjekke girolje, liker bilen min meget godt så her skal det være i orden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...