Gå til innhold

tikking og litt sånnt, hjelp


robbin123
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er litt ny her inne på forumet og med biler generelt, men kan noe(ikke mye).

jeg har en bmw e34 520, den har begynt å tikke litt, skiftet til en litt tynn olje for 2 månder siden, vist det kan ha noe å si.

i tilegg så har turtelleren sluttet å virke skjedde i dag og det samme med forbruksmåleren :(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta litt tid etter en oljeskift før den nye olja har fått laget nye avleiringer, men to måneder var noe lenge. Hvilken olje"kode" skiftet du til? 10w-40 er en nokså tykk og god blanding for biler som har kjørt langt. Sjøl kjører æ 5w-50 på min, men skal skifte tilbake til 10w-40 på min e34 '93 mod.

Angående turteller og økometeret kan æ forestille mæ, dersom speedometeret fremdeles virker, at det er en dårlig kontakt i bakkant av instrumentpanelet. Ta det ut og sjekk koplingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva du hadde før da? Konstant tikking, eller bare ved start?

Har ikke gjort det sjøl, men tror kun det er å løsne to små skruer i topp og vippe det ut med oversiden først. Du finner det fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte til skolen i dag, å da var mesteparten av tikkingen vekke, og turtelleren virker igjen. hmm

Så eg får ta å bytte til 10-40 olje også tar jeg å fikser den forbruksmåleren når jeg gidder, hehe, er litt kjekt å se at den står på 0 hele tiden :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...