Gå til innhold

Understells spørsmål E30


kentivar
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 87mod E30 320 som jeg skal bygge om til 5bolts..

Tenkte og bruke e36 M3 bremser på det.. så!

Passer bremse skiver, kaliptre, bremseskjold på E30 325 bærearmene bak? får jeg et funksjonelt handbrekk? Hvilke spindler skal jeg bruke? Fra e36 M3 de og? passer de på drivakslene?

Fremme skal jeg bruke E36 M3 3.2 bærearmer med exentriske foringer og E36 M3 nav, spindler, skiver, kaliptre osv.

Så tenkte jeg og kjøpe et KW coilover kit til E36 M3, framme vet jeg det blir og passe om jeg bruker E30 tårnlager. men passer da fjærene og dempere bak fra E36 rett på E30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har man en avstand mellom felgflatene bak som er totalt 10mm lenger enn hva den er originalt. Om hjulene på bilen står bra slik de er nå, så får man vært av hjulene 5mm mer ut på vær side med E36 compact armer.

For spørsmål rundt 5 bolt på E30 (da tenker jeg mest på håndbrekksfunksjonalitet) så spør på bmwccn.no forumet. Der leste jeg en oppskrift for ett halvt/ett år siden på akkurat denne problematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener og ha lest en plass at e36 bremser og skjold skal passe på e30 325 bærearmer, og at man får handbrekk da om man bruker skjoldene og. Men er usikker på om man kan bruke e36 spindler på e30, om de passer på splines, men e36 compact 323ti, z3 og e30 m3 har jo 5 bolts så må jo kunne bruke fra disse?

Noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...