Gå til innhold

BMW e60 530da, bra/dårlig ?


DanielMK
 Share

Anbefalte innlegg

Skal straks gå til innkjøp av ny bil :) Har hatt min gode og trofaste 96 mod 523i e39 i et par år nå, og vil prøve noe nytt.

Har sett litt på e60, og vurderer denne gang Diesel. En azurblå 530dat 2004 mod med ALT av utstyr. Originale 218hk.

Lurer enkelt og greit på om det er noen som har erfaringer med en slik bil? Problemer, fordeler, og korleis er draget/akselarasjonen i en slik bil? Stor forskjell fra min e39 523i med 170 bensin hester?

Vh

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draget kan ihvertfall ikke sammenlignes, det tror jeg du forstår. Den vil nok gå vesentlig bedre enn 523i.

Feiler og slikt er vel ikke så vanlig ennå på disse bilene, men noe eletronikk feil med iDrive har forekommet.

Sikkert noe kluss med forstillinger også, men anta at dette er fikset på en så "gammel" e60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er svært lite elektronikk feil på e60, noe er det jo dog. e90 derimot....

bærekuler var et problem, noen ble slitt forferdelig fort.

vannlekkasje, sjekk at det er tørt i gulvet, og i reservehjulsbrønn.

e60 530da er rett og slett en helt annen bil enn en e39 523i... du vil nok trives meget godt i en slik en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar !

Var å prøvekøyrde en 530dat idag. helt utrolig bil ...! hadde ikkje ord...og kjøpte den noen få timer etterpå. :D ! for en bil...og et utrulig drag. 0-120km/t var unnagjort på null komma niks. og den har Alt av utstyr:

Eg nevner noe : Dynamic drive, activ steering, adaptive kjørelys, lyspakke, utvidet klimaanlegg (to soner), stemmestyring, HiFi-System Professional LOGIC7 (m/13 høyttalere), radio/cd-spiller, 6 cd-veksler, 8 stk airbag, punkteringsvarsling, justerbart multifuksjonratt, varme i ratt, garasjeportåpner i speil, automatisk avblending på ut- og innvendig speil, xenon, velourmatter, isofix, komfortseter m.memory +++

henter bilen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...