Gå til innhold

ews 1 eller 2? og diverse e36 elspørsmål..


plugg69
 Share

Anbefalte innlegg

driver å putter m3 motor i en 318... er godt i gang.. så kom jeg til å tenke på dette med startsperra.. bilen vi tok motor fra har rammenr ew20029, og bilen den skal inn i har rammenr eu49502..

noen som kan gi meg et kjapt svar på oppkobling og hva jeg trenger å gjøre med ledningsnett for å få motoren til å starte..

skulle gjerne visst hva jeg trenger å koble for å få liv i oljetempføleren i instrumentpanelet, og diverse andre ting som cc og stor obc.. har liten obc fra før..

takknemlig for all hjelp.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kommet med årsmodell og litt sånn på bilene så er det mange som kunne hjelpet deg. men når du kommer med rammenummer så gjør du jo saken mye vanskeligere

er bilen før 95 er det ews1 etter ewsll

enten må du koble opp startsperra med alle ews modulene, lett sak vis begge bilene har ewsll

vis ikke kan du lure ewsn med å stripse nøkkelen fast til ringen, må forsatt bruke ews boksen, dette krever litt teknisk innsikt da vell å merke, og no koblingskjema deler jeg ikke ut men du finner det nok på nett vis du søker litt.

oljetempen lurer jeg også på hehe så der for noen andre hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehee:P m3 en er produsert måed 10 i 94... så den har vel ews 1.. kom over et forum der det sto jeg skulle koble om på noen kabler.. har det på mail..

318i touringen er registrert første gang i tyskland 22/12-1997... så den har vel ews 2 originalt.. meeeen.. skulle gjerne fått start på den med 318 nøkkelen så jeg slapp å bytte dørlåser.. =)

en annen ting jeg lurer på fant jeg her:

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... onvert.htm

skal nemlig ha liv i den og.. :P

men det var den oljetempen og ikke minst føleren du skulle sjekke om du hadde til salgs.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis den har ews 1 så trenger du ikke tenke no mer på det.

litt usikker på hvordan det blir når 318bilen har ews ll, men tror nok bare du kan vri om tenninga og starte bilen.

kjørecomputer er jo et helvette å legge opp :P

ja det var de delene ja hehe, skal ta en titt i kveld

edit: når jeg tenker etter blir det nok noe leven siden bilen har ews fra førav. må nok fjerne alt som har med ews å gjøre. men siden den er produsert i 10 måned. så har den nok ewsll, og da kan du bare flytte over chipen i nøkkelen og ews boksen under rattstammen, lettsak tar 2 min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sett rundt nøkkelen, fant ikke noe som ligna på ews boks under dashen på førersida.. den boksen som var ews på den forrige bilen min var grå på en 95 modell, det er bare en svart boks som sitter på venstre sia av rattstammen på m3en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...