Gå til innhold

Knirking i Demper/e bak på e34


beyeren
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så knirker det når jeg kjører over humper og når bilen demper.

Det jeg føler er at det bare knirker på høyre side bak. Men det kan være begge sider.

Bilen har også stått i ro en del nå så jeg lurer på om det om jeg bare må kjøre litt får at dem skal gå seg til eller at det kan det være en foring eller noe som forusaker problemet.

Mvh Beyeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "S.Hafsmo" sier er det høyst sansynlig brilleforingene, også kalt knirkeforinger. Har sjøl nettopp bestilt disse til min e34. For å forsikre dæ kan du spute inn litt olje i disse foringene og se om knirkingen gir sæ midlertidig. Er det tilfelle må de byttes. Mine ser forøvrig helt sprengt ut:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg har også hørt om de omtalte knirkeforingene og er enig at det helt sikkert er det.

Det var han jeg kjøpte den av som sa det var ingen ting ødelagt og at det var bare til og kjøre litt med det så gikk det vekk. Han går da andre året i lære hos motorforum på kvål så jeg stole på han. men men, det er ikke vanskelig eller dyrt og fikse. Men vis jeg ikke tenker feil er det vell en del foringer der bak. Er det noen som kan peke meg i rett rettning :) ?

Jeg har også et annet problem med speedoet, Jeg ser bare litt av tallene av kilometerstanden. Er det bare nye pærer som skal til?

Mvh Beyeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har knirking bak på min e34 og nå som det er tørt... tenkte også først det var demperne/fjørene helt til jeg så denne tråden :P.. får se hvordan det høres ut etter jeg har satt på nye dempere og fjører bak samt stabstag lenker.. men er nok de brillene der 8)

behøver bare en per side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet foringene på min e34 for et par dager siden og tok noen bilder underveis. Jeg løftet opp baken på bilen og satte den på bukker, evt om du har grav er det nok det greieste. Ettersom bærearmene burde stå omtrent som når bilen står på veien (altså jekk opp bærearmen hvis du ikke har grav) for at du skal få ut og inn boltene lettest. Jeg brukte vel en 22 eller 23mm pipe med skralle. Den ene bolten på foringen er en gjennomgangsbolt og må holdes igjen i en låsemutter på oversiden av traversen. Grei prosedyre egentlig :D Foringene handlet jeg på koed.no, ettersom Schmiedmann var dobbelt så dyre og GS dobbelt så dyre som dem igjen. Se bilder under og lykke til 8)

Nye foringer vs gamle:

1jr9pdxp89uhqdximtfi.jpg

Nye foringer montert på bilen, bilde :

u9b1zxhaillj8ay2fx1h.jpg

Nye foringer montert på bilen, bilde 2:

596dstiz7570jknmcuvg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...