Gå til innhold

Ledning Blå/Brun, Blå/Rød


Anbefalte innlegg

Her om dagen var det ikke noe lyd i høyre side, klødde meg litt i hue og målte (megget eller hva man kaller det) mellom den:

Hvite & Hvite/svart ledningene, og da kom det signal.

Men da jeg målte mellom den:

Grå & Grå/Svarte kom det ikke noe signal.

Bladde litt i en bok og fant ut at det hvar

-Grå som hvar Høyrefram(+)

-Grå/svart som hvar Høyrefram(-)

Men videre under rattet fra Grå kom jeg til ledning Blå/rød

og fra Grå/Svart til ledning Blå/Brun

Hvor går disse to ledingene videre?

Lag gjerne en tegning for å illustrere hvor jeg skal feilsøke videre eller hva som egentligt har skjedd for detta har jeg ikke peiling på..

Fyrer noen bilder for å illustrere for følte jeg ikke hvar så god til å forklare, men kanskje dere forstår dere myyye bedre på dette en jeg gjør: P

Takker på forhånd;)

mvnntmwv8mgrl2jw8kuk.jpg

n3tt8oytorhiq37trxfc.jpg

djlk0mxr7mcnnts59iyu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en E46? den blå og blå/brun går direkte ut til døra og til høyttaleren. Tror ikke det er noen plugger før du kommer til gjennomføringen til døra.

Ta et vanlig AA batteri og fest en ledning på hver pol. Så pirker du på de to ledningene som skal gå til høyttaleren. Spraker det i høyttalerene så er det sikkert utgangen på spilleren som er føkkt.

Stemmer det at det er en Pioneerspiller du har? Hvis det er det så hadde du ikke fått lyd i det hele tatt hvis det var kortslutning på ledningen eller høyttaleren. Pioneer har en "sikring" som gjør at det kommer null lyd når noe har kortsluttet på høyttalerutgangene (ledninger eller høyttalere)

Det kan være så enkelt at den ene ledningen har falt av terminalen på høyttaleren i døra. Ta av panelet og sjekk. Du kan og ohme på ledningene om du får ca. 4 ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes er E46 det er snakk om.

ohmet på ledningene og alt var ok der.

Selve Høyre høytaler var dau.. så dette er svaret på at hele lyden fra høyre ikke skal fynke?

For jeg prøvde å koble den Hvite og Hvit/svarte ledningen og da fynket diskanten på høyre side, men med den Grå og Grå/svart ledningene så var alt stilt på høyre..

Muligt svaret står rett foran meg, men jeg begynte å tenke litt, kanskje tenke for mye: P

Det som gir lyd fra seg fremme på begge dører er Focal 130V1

http://www.woofersetc.com/p3112/130-V1- ... onents.htm

Hvor får jeg kjøpt bare høytaleren og ikke det som følger med, finner bare pakke med alt stæsjet med...

Har vurdert å kjøpe ny spiller og, forslag til noge jeg kan kjøpe der i samme slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...