Gå til innhold

E28 Med S38B36 - S.2 Kompressjon 3(!) på alle 6!!


LarsiPan
 Share

Anbefalte innlegg

Tja.. etter mye prakk osv så lurer vi på om vi kanskje har satt kammene feil?

Det er trimkammer uten merking, så vi lurer på om noen har et bilde av hvordan dem skal stå?

Eller med andre ord forklare hvordan dem skal stå?

Bilen gikk på tomgang osv, men da vi ga gass hørtes det ut som om den kveltes, den går ikke særlig mye opp på turtall heller..

Er det en mulighet at kammene står 180 grader feil?

Har hørt så mye forskjellig ang hva som kan være feil med motoren, men nå skal vi først få bekrefta at kammene står korrekt før vi feilsøker noe mere.

Nå står veiva i 0 posisjon ut ifra den piken på blokka og hjulet på veivakselen..

Litt dårlige bilder, men her er 2 bilder av hvordan kammene står på sylinder 1.

ipvmu698qtx7pevmdab3.jpg

eug5co0xxpmwrxguiv44.jpg

Her er bilde av hvordan det står på syl nr 6.

b8wbii77ypjp8b9lvug1.jpg

Her sere dere hele sulamitten.

rhalvjkdlqlckb1cbuh2.jpg

Noen som veit om dem står rett?

Takker for alle tips, håper noen kan hjelpe med dette for vi er på tur til å anskaffe ny luftmassemåler og hjerne.. å da går det hardt utover lommeboka :P

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å sette kammene 180 grader feil. Hvis du nå turner motoren en omdreining så den kommer på merket igjen vil kammene stå riktig. Kammene går en halv omdreining, altså 180 grader, når veiva har gått 360 grader, altså 1 omdreining.

Kam innstillingene er viktig å få nøye. Få tak i verktøy for riktig låsing av kammene!

Har du sørga for at motoren får nok bensin? Bruker du orginal pumpe? Hvilken motor sto i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del så ser det ut som kamene står 180 grader feil om stempel 1 og 6 nå er på topp

Leste du innlegget mitt? :shock: Om man setter de 180 grader feil selv med låseverktøy til kammen kan man si at det er feil, men om man ikke låser kammen er dette bare en omdreining feil på veiva. Kammene vil bare "stemme" annenhver omdreining på veiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del så ser det ut som kamene står 180 grader feil om stempel 1 og 6 nå er på topp

Leste du innlegget mitt? :shock: Om man setter de 180 grader feil selv med låseverktøy til kammen kan man si at det er feil, men om man ikke låser kammen er dette bare en omdreining feil på veiva. Kammene vil bare "stemme" annenhver omdreining på veiva.

leste du innlegget mitt?

Med forbehold at syl 1 og 6 nå er på topp så står disse kammene feil.

Om ikke syl 1 og 6 er på topp, så står de riktig, jeg vet godt at veiva må gå 720 grader for at kamene skal gå 360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...