Gå til innhold

E36 tappes for strøm


BMW318TDS96
 Share

Anbefalte innlegg

Samme skjedde med meg natt til i dag og :S

E34'n min var helt død i dag, fikk ikke opp sentrallåsen en gang.

Ingenting som har stått på over natta heller det VET jeg!

Så må være sentrallåsen som har brukt strøm på en eller annen måte, tror jeg.

Er det et virus som går? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sentrallåsesystemet?

Jeg er ikke sikker i det hele tatt, men en kompis slet med at bilen tappet seg for strøm, da var det varmen i selve låsen på døren som sto på konstant (defrost greien). den skal bare være på når man holder dørhåndtaket oppe eller lignende.

Hva vi gjorde husker jeg ikke. er lenge siden, men mener det var eir på kontakter med blanding av noe olje som laget kontakt hele tiden?:?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var sentrallåsen i min egen bil, ikke i den det er snakk om her.

Grunnen til det, er at sentrallåsen kødda da jeg låste igjen bilen kvelden før, ene døra nekta å låse seg. Så sentrallåsen har nok prøvd og prøvd å låse den døra, uten at det har gått. Sikkert en + som har gått rett til jord el.l. Men jeg vet ikke.. Var kun i går natt det var slik, alt fungerer igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW318TDS96; Du må bare prøve å koble ut motoren og starte feilsøkingen. Kan ta på "pipelyd" på multimeteret og måle + og - på ledningene som går inn til motoren når de er avkoblet.

Custom; hvis du opplever dette flere ganger, kan det være at selve låsemotoren begynner å bli gammel/slitt. Det skjedde hos meg, og da var jeg bare å hentet en "ny" på skraphaugen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW318TDS96; Du må bare prøve å koble ut motoren og starte feilsøkingen. Kan ta på "pipelyd" på multimeteret og måle + og - på ledningene som går inn til motoren når de er avkoblet.

Custom; hvis du opplever dette flere ganger, kan det være at selve låsemotoren begynner å bli gammel/slitt. Det skjedde hos meg, og da var jeg bare å hentet en "ny" på skraphaugen;)

Takk for info ;) Da tror jeg at det blir kostet på en slik etterhvert, så jeg slipper at det skjer igjen. Men er det en i hver dør, eller er det en som styrer alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

custom; Det er en elektrisk-motor i hver dør som får signaler hver gang du bruker sentrallåsen=)

BMW318TDS96; Ta først å koble ut selve cab-motoren og sett i sikringen. Så kan du la den stå over natten og se om batteriet er blitt flatt.

da vet du om det er selve motoren eller om det er ledningnettet til motoren som det er noe feil med. husk å isolere ledningene hver for seg så de ikke får kontakt under forsøket=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...