Gå til innhold

Kjøring med 20" i Vestfold


posefant
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med 20" felger i Tønsberg/Vestfold ?

Har fått et bra tilbud på noen 20" ESTAUTO NO76 felger med nye dekk til 13'.

Har en 525DAT E60 (560L).

Har aldri kjørt på så store felger før, siste jeg hadde var noen originale Audi 17" felger på en A6 og det fungerte helt ok.

Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange av veiene rundt om er veldig sporete og klare for ny asfalt.

Med så store felger regner jeg med gummien blir lav, det ser jo tøfft ut, men til daglig bruk vill jeg ikke anbefakt det. Hadde en SLK med 35 profil dekk. Klart det så sprekt ut, men du må likksom passe på hele tiden for hull i asfalten, små kanter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17" er ikke sammenlignbart, men det går helt greit med 20" om du bare passer på litt. Har kjørt to sesonger på 20" i Vestfold jeg, men med et hakk høyere profil enn du får på E60en din (7er). Du må bli vant til at det er fjærene og foringene på bilen som må gjøre all jobben, dekkene vil ikke hjelpe noenting. Til 13k er det også billigfelger, og de blir garantert fort skjeve, så pass på. De veier nok også mye så det kan hende du merker litt på aksellerasjonen, men det er bare de første turene hver sesong.

Det er også betydelig større belastning på hjullagere (og alt annet) med tunge og brede felger uten fjæring i dekkene. På min begynte faktisk det ene hjullageret å ule i svinger til ene siden så fort jeg satte på 20", med 16" var det ingen ulyd. Så da var det bare å bytte... ;)

Ellers har jo veiene begynt å stabilisere seg litt igjen nå som telen er i ferd med å gå helt, men det er mye stygge hull rundt forbi, selv midt i TBG-sentrum driver jeg og kjører sikksakk (med 17"!). Pass på at du får dekk som ikke er altfor kantete, så slipper du den verste sporingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du syns dekkstrekk er fint, så må du drite i felgbeskytelses dekk..

Dekket har rett og slet en god kant, helt ute imot felgen.. så hvis man kjører og skulle være uheldig og snuse på en fortaus kant, så skal den ta imot istedet får at felgen får smellen.

er jo en liten sikkerthet! men ser ikke ut da! så dropp den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så lite profil så er det nesten meningsløst med den lille gummikanten på dekket. Skal mye til at du ikke skraper felgen litt om du først subber borti en fortauskant, med mindre du kjører ballongstyle på dekkene så kjenner man det neppe før skaden er skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. dekkstrekk ser helt jævlig ut syns jeg. så ingen problemer med det da. hehe. har sett bilen til broren min har en slik kant. man kan ikke skjønne den skal redde felgen egentlig.

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...