Gå til innhold

Vurderer 2005 120dA - trenger kjøpsråd


Dufniall
 Share

Anbefalte innlegg

Da har bilen vært på kjøpstest. Fant en del riper og småskader, og noen ting som skal repareres: 1. Bakvinduspyler spyler i bakluka, og ikke på ruta... 2. Gummilisten til førerdøren mp skiftes. 3. Slark i venstre styrestag. Bilen har heller ikke fått olje siste 20 000 km, men det trenger kanskje ikke bety noe...? Vet noen ca hvor mye dette vil koste? Føler uansett 290' er vel mye, selv om den har m-sport, skinn, navi og automat. Kan mellom 260 og 270 være riktig? Takknemlig for eventuelle kjøpsråd. Skal sende en epost straks....Fortsatt god helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skift-intervallene på olje er lengre enn 20 000km.. bare se på service indikatorene i intrumentet, så får du en anelse om hvor mye som må gjøres utover det du selv har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dette gitt, dukker opp limited sport edition biler nå, og de er veldig snasne! Er det noen sterke synspunkter på 118ia vs. 118d (manuell)? Hører at bensinen ikke er så attåverdig, og ser av specs at den mangler 100 Nm :shock: , men har like mange Hk. Har ikke prøvd disse, og føler uansett det blir en oppgradering av min nåværende 116 Hk og 175 Nm... :oops: Og jeg skal jo ikke trekke caravan heller... :lol:

Ellers er jo seff 120D best, men så var det dette med Km-stand og pris da, noe til kabal... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør absolutt gå for dieselen.. 118d er en kjapp og grei bil :) 120d er en litt sprekere en.. ville heller hatt høyere km og større motor.. men det er nå meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Folk sier det....kjapp...men effekten på motorene er lik, så de er vel like kjappe. Forskjellen er vel at dieselen er sterkere, som gir seg utslag i turtallet du må bruke... Eller hvordan var det med Nm vs Hk igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hk er effekt, hvilket kan beskrives som arbeid. NM/dreiemoment er kraft.

hk er et produkt av turtall og kraft.

du har relativt mye (i forhold til toppeffekt) effekt tilgjengelig relativt hurtig på dieselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe forskjell av betydning på 118i og 118d, verken pre-facelift eller facelift. Det er bare en annen måte å kjøre på. 118d (ihvertfall vår 143hk) oppleves veldig kvikk og fin ettersom man har kreftene der man ligger til enhver tid på normal kjøring, mens du med en bensinbil må gire ned for å få noe mer futt. Smak og behag - eller rett og slett enda mer vane tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da ble det nye bil til slutt gitt, hvem hadde trodd det :wink:

Er veldig fornøyd med bilen sålangt, blir artig å se hvordan den er i hverdagen, men har all tro på bmw etter de siste år med Compacten, den har jeg bare blitt mer glad i etter hvert som jeg prøver de nyere bmwene, den er IKKE langt bak på støy, komfort, følelse og opplevelse!

Men nå altså, litt nyere bil, og angeleyes :mrgreen:

Trenger da tips til å bytte dørlist og navigasjons-DVD. Også må jeg ta slakk i et styrestag, håper ikke det er så dyrt...? Evt. om noen har andre forslag/kommentarer er det hyggelig:)

j77h85pdv9poww4oh4go.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYEDELIG 1er :)

gratulere så mye!

manuell eller auto?

ser det er m-tech og gode greier :)

vedrørende styrestag, er en fordel å bytte alt annet som er på veg til å ta kveld under der, da du uansett må ta hjulstilling på bilen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) Er automat, kjempegreier det, har egentlig ikke så mange argumenter igjen for manuell merker jeg, selv om direkte kontroll jo vel er å foretrekke på en stor bensin, i hvert fall fremfor DENNE automaten...

Takk for tips til service! Blir en kjmperegning dette da, får vurdere å vente litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...